Iosif Ton

Raspunsul lui Iosif Ton la Comunicatul Uniunii Baptiste

Preaiubitii mei frati din Consiliul de conducere al Uniunii Baptiste din Romania:
Cu respect fata de voi toti si cu multa dragoste izvorata din Domnul Isus si din Duhul Sfant, va trimit reactiile mele imediate la comunicatul dumneavoastra ca ati ”decis retragerea ordinarii pentru slujire a fratelui  (Iosif Ton) in bisericile baptiste din Uniunea Baptista din Romania, pana la o vreme de indreptare si pocainta.”

Ma voi referi intai la decizia dumneavoastra exprimata in aceste cuvinte:

”Consiliul Uniunii Baptiste din Romania se delimiteaza de practicile si invataturile nebiblice si straine de practica si invatatura bisericilor baptiste promovate de cei care se numesc ”Strajerii” (de exemplu: predicarea evangheliei prosperitatii, practicarea profetiilor nebiblice, practica conditionarii prezentei Duhului Sfant de vorbirea in limbi, practica vindecarilor la comanda unei persoane, promovarea invataturilor gruparii din Africa condusa de Chris, asocierea cu ”Scoala de vindecare”).

Va anunt ca si eu ma delimitez de aceste practici,  pentru simplu faptul ca practicile mai sus numite nu sunt sustinute de Strajeri, cu exceptia “Scolii de vindecare”, care nu are scopul de a-i invata pe altii sa fie ”vindecatori”, ci este o scoala in care oamenii invata cum sa primeasca vindecarea.

De asemenea, in anuntul meu de asociere cu miscarea ”Strajerii” am spus ca unul dintre scopurile mele este sa-i ajut sa-si formuleze doctrina lor biblica si ca ei au acceptat sa ma primeasca intre ei cu scopul acesta.

Marturisesc ca nu inteleg ce inseamna ”retragerea ordinarii pentru slujire.”

In primul rand, eu asa stiu ca ordinarea unui om ca pastor este facuta pe viata si ca anularea ei (nu retragerea) se face doar in conditii foarte speciale.

Poate ca ati inteles ca vreti sa-mi anulati dreptul de a sluji in bisericile baptiste din Romania (sa slujesc ca pastor, sa fac botezuri si sa impart Cina Domnului). Daca ati decis lucrul acesta, eu ma voi supune hotararii dumneaavoastra.

Nu cred ca ati inclus aici si dreptul de a predica in bisericile baptiste, deoarece pentru aceasta nu este nevoie de ordinare si decizia de a invita pe cineva sa predice este totalmente prerogativa pastorului local, care poate invita sa predice si oameni din alte culte, care au unele doctrine total diferite de cele baptiste. Lucrul acesta este o practica foarte raspandita.

Dar daca veti insista sa nu mai predic in bisericile baptiste din Romania, voi cauta pe cat posibil sa gasesc alte locuri unde sa predic cand vin in Romania.

Mi-a atras atentia acuzatia pe care mi-o faceti prin cuvintele: ”a exprimarii unei atitudini nepotrivite fata de viata spirituala a bisericilor baptiste din Romania.”

Ma gandesc ca va referiti la faptul ca am spus ca multor biserici li se potriveste descrierea facuta de Domnul Isus Bisericii din Sardes:

”Stiu faptele tale ca iti merge numele ca traiesti, dar esti mort. … Totusi ai in Sardes cateva nume care nu si-au patat hainele” (Apocalipsa 3: 1-4).

Nu sunt singurul care plange ca in bisericile noastre a intrat pacatul si coruptia, pe care multi o numesc cu termenul ”elegant” de ”lumificare” , sau ”a intrat lumea in biserica.”

Accentul pe care il pun eu acum este ca pacatele noastre ne duc inapoi sub stapanirea celui rau, conform textului din Romani 6:16, ilustrat dramatic in Faptele Apostolilor 5:3.

Stiu ca aceasta invatatura deranjeaza si supara. Dar stapanirea demonica a credinciosilor datorita intoarcerii la viata de pacat este o invatatura pe care o dau multi teologi baptisti din toata lumea. In orice caz, ea nu poate fi considerata o erezie care sa scoata pe cineva in afara miscarii baptiste.

Oare este o ”atitudine nepotrivita fata de viata spirituala a bisericilor baptiste din Romania” daca dau un sunet de alarma ca bisericile sa se intoarca prin pocainta la dragostea dintai?

Iubitii mei. Multi mi-ati fost studenti, discipoli si mai ales colegi de lucrare. Multi ati beneficiat de cursulile si predicile mele tinute in bisericile voastre si de cartile mele. Cu multi am impartasit problemele voastre, precum si ganduri si planuri in intimidate.

Eu le voi pastra pe toate acestea in tainita inimii mele si voi continua sa va consider fratii mei, colegii mei, si chiar prietenii mei.

Voi continua sa ma rog pentru voi toti.

Ati scris ca imi retrageti dreptul la slujire in bisericile baptiste ”pana la o vreme de indreptare si pocainta.”

Eu cred ca deja am pornit pe drumul indreptarii si al pocaintei. De acestea am nevoie tot timpul. Sper ca va voi putea convinge de lucrul acesta.

Va rog sa tineti cont de faptul ca declar sus si tare ca sunt indragostit de invatatura Domnului Isus si ca scopul pentru care traiesc acum este sa aduc aceasta invatatura in centrul gandirii si al trairii crestine. Cartea mea ”Bunatate” exprima pe larg ce inteleg eu prin aceasta. Rugamintea mea fierbinte pentru voi toti este sa cititi cu atentie aceasta carte si sa ma judecati pe baza ei.

Indiferent ce veti mai face referitor la mine, eu voi continua sa va respect functia voastra de conducatori si sa va iubesc ca oameni minunati si sa multumesc Domnului pentru privilegiul pe care l-am avut sa va cunosc si sa lucrez o vreme cu voi.

Va doresc belsugul bunatatii lui Dumnezeu.

Iosif Ton

Sursa: lascaupetru.wordpress.com

Recomandam: Comunicatul Uniunii Baptiste: Uniunea Baptista despre Strajeri

0 păreri la “Raspunsul lui Iosif Ton la Comunicatul Uniunii Baptiste

  1. Lucia Cezareanu

    Domnule Iosif Ton, vreau sa va transmit toata pretuirea mea si sa va multumesc pentru faptul ca sunteti scriitorul crestin prin care eu L-am cunoscut pe Domnul ( cartea CREDINTA ADEVARATA ).
    Invataturile dumneavoastra imi sunt la fel de scumpe ca si cele ale lui Richard Wurmbrandt, sunt pietrele mele de aducere aminte. Stiu ca suferiti acum din partea asa-zisilor frati, dar aceasta este portiunea noastra din VIA DOLOROSA, fara de care nu putem ajunge la desavarsire.
    Domnul nostru sa va pregateasca mai departe pentru noi comori pe care sa le oferiti generatiilor tinere ca mostenire…..si impreuna vom schimba soarta acestei lumi! In NUMELE LUI IISUS cred ca victoria asupra mortii si pacatului este posibile, este chiar in fata noastra! Tot inainte!

  2. REVEREND MISSIONAR PENTICOSTAL POAMA GRATIEL PAUN

    SA NU UITAM CA IN ULTIMA VREME A ZIS DOMNUL SI MITUITORUL NOSTRU ISUS HRISTOS DRAGOSTEA CELOR MAI MULTI SE VA RACI ASTA VAD CA SE INTIMPLA SI CU DUMNEATA FRATE TON
    DACA NU NE PUTEM SUPORTA UNI PE ALTI SI DE NU CAUTAM SA IL AJUTAM PE CEL CE TRAIESTE IN INTUNERIC SA IASA LA LUMINA ATUNCI INSEAMNA CA POCAINTA NOASTRA E NUMAI VORBE NU SI FAPTA, UNDE ESTE COMPASIUNEA NOASTRA DE CEI CE RATACESC IN INTUNERIC.
    ASA CUM IN CATOLICISM ESTE UN DESPOT CUM IN PENTICOSTALISM SAU BABTISM SINT CONSILILE DE CONDUCERE CARE LA RINDUL LOR SINT FORMATE DE DESPOTI CARE DORESC SA SE AFIRME NUMAI CA TEOLOGI DAR CIND VINE VORBA DE PRACTICA SE FAC NEVAZUTI
    IUBIT FRATE PASTOR TON
    RUGAMINTEA MEA E SA NU TE UITI LA CEEA CE EI ZIC DA ORDINAREA O POT RIDICA DESI E CONTRAR CU CUVINTUL LUI D-ZEU PE PAVEL,PERU,FILIPSAU STEFAN A PUTUT CINEVA SA II IMPIEDICE DIN VESTIREA CUVINTULUI LUI D-ZEU? OARE A PUTUT CINEVA SA LE IA CEEA CE D-ZEU LE-A DAT?
    SA NE GINDIM BINE CA NUMAI CEEA CE DA OMUL POATE LUA, DAR CEEA CE DA D-ZEU NIMENI NICI MACAR MOARTEA NU POATE LUA.
    SI CEEA CE ESTE IN TINE IUBIT FRATE TON NU E CEVA LUMESC SAU DE NATURA UMANA CI E CEVA DUMNEZEIASC CEEA CE NIMENI NU ITI POATE LUA.
    LASA OMUL SA SE CREADA INVINGATOR CACI FIECARE ISI VA LUA RASPLATA DE LA D-ZEU CARE VA JUDECA DAR NU CU PARTINIRE CA NOI OAMENI SI APOI VA RASPLATI FIECARUIA DUPA FAPT LUI
    DUMNEATA CAUTA DE LUCREAZA PTR. DUMNEZEU SI AJUTA-I PE ACEI CE TI-AU CERUT AJUTORUL SI POATE (NU SE STIE VOR VENI DE LA INTUNERIC LA LUMINA) NU TE LASA, NU TE DA BATUT DE CEI CARE LUPT IMPOTRIVA TA. AU ZIS DE HRISTOS CA LUCREAZA CU BELZEEBUL(DOMNUL DRACILOR) SI A FOST HRISTOS FIU DE DUMNEZEU NU VOR ZICE
    LUCRURI RELE DESPRE MINE SAU DUMNEATA?
    DAR NOI STIM CA OMUL NU POATE VORBI DECIT CEEA CE ARE ACUMULAT DE FRATI DIN CONSILIUL DE CONDUCERE AL CULTULUI BAPTIST AR AVEA IN INIMA LUCRURI BUNE ASTA AR VORBI DAR NU SE VEDE ROADA DRAGOSTI IN VIIATA LOR
    ZICE APOSTOLUL PAVEL DACA CINEVA AR CAREA IN VRO GRESALA VOI CEI CE SINTETI DUHOVNICESTI SA IL RIDACATI CU DUHUL BLINDETII NU?
    DE SA IL RIDICAM NU SA II DAM CU PARUL IN CAP, SAU SA IL IMPROSCAM CU PIETRE NU?
    CINE ESTE FARA GRESALA SA DEIE PRIMUL CU PIATRA.
    DTAI IUBIT FRATE IN HRISTOS TARE PE TEMELIE SI NU TE TEME DE URLETUL SATANEI PRIN DIFERITE UNELTE ALE LUI
    DUMNEATA STAI SI LUCREAZA PTR DOMNUL IN LOCUL UNDE D-ZEU TE-A PU SI CEL VESNIC VIU TE VA BINECUVINTA
    MULTA PACE SCUMP FRATE

    CU MULTA DRAGOSTE FRATEASCA
    REVEREND MISSIONAR PENTICOSTAL INDEPENDENT
    FRATELE PASTOR POAMA GRATIEL PAUN

  3. stoica ionel

    Am citit o carte care se numeste ,,Rastignit de crestini,, este foarte sugestiva si impartaseste exact situatia care este acum in bisericile noastre. Nu este de mirare ca chiar Mantuitorul nostru fiind intrebat in cartea Zaharia de unde a primit ranile , El le raspunde ,, in casa celor ce Ma iubeau,,. Adevarul este ca cele mai dureroase rani le primim de la chiar cei pe care-i iubim cel mai mult.2Cor. 1:3-14.
    Lumea a intrat in Biserica pe usa din fata asa ca paziti-va.
    2 Tim. 4:3.

  4. dumitru

    Fratele Iosif are mare clasa!
    Dansul a venit cu sume enorme de bani pe care i-a alocat bisericii Emanuel din Oradea pentru noua constructie, Institutului Baptist care ulterior a devenit Universitatea Emanuel -si a pus bazele Societatii Misionare Romane (editura de carte crestina, radioul Vocea Evangheliei).
    Fara contributia dânsului, miscarea baptista din Romania ar fi ramas o miscare periferica, cu un impact neglijabil in societatea româneasca.
    Ulterior, toate aceste institutii initiate si dezvoltate de dânsul au fost monopolizate de Negrut Paul,un om pe care tot Iosif Ton l-a promovat si care in decursul anilor,cu multa abilitate a reusit sa-si formeze in jurul sau un sistem clientelar, format din lingai, incapabili si unii membrii ai familiei- si sa îndeparteze din aceste institutii pe toti oamenii inteligenti, pe cei care aveau prostul obicei de a gândi cu propriul lor cap,pe cei care puteau gândi diferit de dânsul! In acest fel aceste institutii au devenit ultimul bastion al gandirii si practicii totalitare, de sorginte comunista.
    Duhul lui Christos se manifesta acolo unde e libertate si El aduce libertate, chiar daca exista cateodata pericolul anumitor confruntari si a neintelegerilor! Astea fac parte din procesul de crestere. Dar Paul Negrut se comporta ca si un stapân pe fieful sau, el trebuie sa aiba totdeauna ultimul cuvânt fiindca de, lui i s-a încredintat monopolul adevarului!- omul se simte investit de sus cu un mandat divin si fereasca Dumnezeu sa vii cu alte idei sau sa nu zici cum t-i se spune- rapid esti scos pe usa afara!

    …îmi va parea rau sa nu mai pot auzi la radio Vocea Evangheliei glasul blând si plin de dragoste al lui Iosif Ton, glas care a devenit in timp un simbol al Miscarii Evanghelice din Romania- si in schimb sa fiu nevoit sa ascult predici debitate pe un ton vehement si latrator al unui predicator mereu in conflict cu altii,care nu stie decât sa dea cu biciul si din glasul caruia nu razbate niciodata bunatate si îngaduinta!