Pastorul Adrian-Mihai Mateas despre Iosif Ton

Iosif Ton, miscarea carismatica si provocarea fostilor studenti
In urma comunicatului, din luna noiembrie, a fratelui Paul Negrut cu privire la asocierea lui Iosif Ton la miscarea „Strajerii” din Romania, am cautat portalul de pe internet al acestei asociatii religioase unde am gasit pana in prezent sase articole prin care fratele Iosif Ton isi exprima adeziunea si convingerile sale actuale. In ultimul articol, dansul se adreseaza direct fostilor studenti, intr-un mod provocator. Fiind, eu insumi un fost student baptist, al Universitatii „Emanuel” din Oradea, gasesc de cuviinta sa raspund provocarii facute, intr-o atitudine deschisa, polemica si principiala.

In primul rand, in calitate de credincios baptist si pastor de biserici baptiste, ma delimitez si dezaprob ferm asocierea fratelui Iosif Ton cu miscarea carismatica. Miscarea carismatica este o erezie in cadrul crestinismului si baptistii adevarati nu doresc sa fie asociati cu asa ceva, ci dimpotriva trebuie sa demaste si sa arate conceptia gresita si abatuta de la Biblie a acestei miscari.

In al doilea rand vreau sa expun, dintr-o perspectiva personala, cum inteleg eu, ca baptist, teologia crestina, in general si lucrarea si persoana Duhului Sfant, in particular. Prin aceasta doresc sa contribui cu ceva la edificarea credinciosilor, prietenilor si simpatizantilor nostri, care asteapta luarile de pozitie a fratilor baptisti in acesta cauza, pentru apararea si promovarea crezului nostru, cat si pentru a corecta intelegerea deformata a celor care nu ne simpatizeaza asa de mult, cu privire la asa zisa, „sfasiere a baptistilor intre ei”.

Citeste continuarea pe mariuscruceru.ro

0 păreri la “Pastorul Adrian-Mihai Mateas despre Iosif Ton

  1. Andra

    Pacea Domnului,

    As dori sa stiu si eu – pentru ca nu sunt foarte „la curent” cu practicile baptiste – cum privesc baptistii capitolul 2 din Faptele Apostolilor („Coborarea Duhului Sfant”)si cum se impaca aceste lucruri cu Marcu 16:7 („Iata semnele care vor însoti pe cei ce vor crede in Numele Meu vor scoate draci; vor vorbi in limbi noi; vor lua în mana serpi; daca vor bea ceva de moarte, nu-i va vatama; îsi vor pune mainile peste bolnavi, si bolnavii se vor insanatosi”). Sa intelegem ca baptistii nu cred in Numele Domnului Isus?
    Sau, deasemenea, cum privesc baptistii capitolul 14 din 1Corinteni („Darul limbilor si al proorociei”).
    Recunosc ca eu nu am la baza nici o formare in teologie, dar ca o persoana care are biblia acasa si o studiaza zilnic, ma frapeaza doua aspecte:
    – in primul rand cum se poate, cand Scriptura este atat de clara, sa existe atatea disensiuni si religii (nu aceasta a dorit Domnul Isus cand a venit pe pamant)
    – in al doilea rand ma socheaza vehementa cu care va exprimati pozitia fata de cineva pe care altadata il priveati ca pe un stalp al miscarii baptiste romane.

    Cu adevarat strategia divide et impera functioneaza foarte bine in bisericile crestine de azi.

  2. Felix

    In polemica cu fratele Iosif Ton, expusa de pe treptele unei inalte pregatiri profesionale, am gasit si urmatoarele afirmatii: ,,spre deosebire de adventisti sau martorii lui Iehova, care pot fi considerati destul de diletanti in mistificare”… Astfel, carismaticii se alatura in ratacirea adventistilor si martorilor lui Iehova care spun ca Domnul Isus a venit deja, intr-un fel sau altul”, am incheiat citatele. Intreb: Poate fi spre slava lui Dumnezeu si salvarea de suflete aceste luari de pozitie, aruncand in public in dreapta si in stanga cu niste acuzatii, care pot declansa controverse?

  3. Cornelia

    Pastorului Mihai-Adrian Mateas,

    Mi se pare ciudata luarea dvs de pozitie si tacerea dvs atunci cand pastorul Paul Negrut a fost prins in flagrant cu plagiatura. Dovezile ca rectorul Negrut a furat (plagiat) sunt facute publice pe net. Negrut a exclus din facultate pe alti studenti vinovati de acelasi pacat. Ma mir ca nu va deziceti de ipocrizie. Sa iei masuri drastice impotriva altora in timp ce tu insuti te faci vinovat de acelasi pacat, asta e o mare erezie.
    Se pare insa ca baptistii acestia „iubitori de Cuvant” nu se pronunta asa vehement impotriva ipocriziei cat se pronunta impotriva altor practici discutabile din punct de vedere biblic.
    Pacatul cel mai frecvent condamnat de Hristos a fost ipocrizia. Ar fi un gest moral din partea Uniunii Baptiste din Romania sa prezinte public masurile care au fost luate impotriva hotiei pastorului Negrut Paul. Cautati pe net si veti vedea copie dupa cursul lui Negrut in limba romana si materialul original in engleza. Ce mesaj le transmiteti dvs fostilor studenti ai lui Paul Negrut? Desigur, sa fie ingaduitori dar duri cu Iosif Ton. Cata fatarnicie si slava desarta. Aparam „religia” dar calcam in picioare Cuvantul lui Dumnezeu!

  4. teo

    Scrisoarea Pastorului Mateas a fost analizata, teologic, academic, semantic, sintactic, morfologic, criticata si de unii aplaudata. Eu cunoscandu-l pe pastorul Adrian Mateas pot sa dorm linistit stiind ca nu are rautate in suflet. Scrie ceea ce crede dar are o inima buna. Nu asa cu altii. Mateas scrie submediocru (ma intreb de ce nu supramediocru sau ultramediocru, sau de ce nu doar mediocru?), o data laudat ca lucreaza cu mainile sale desi este pastor, si ar trebui luat exemplu, iar peste putina vreme caracterizat ca un simplu pastor de la tara fara prea mult acces la biblioteca. Aici e durerea mare. Pastorii sunt catalogati dupa „metropelele” in care isi au Bisericile. Nu stiu de ce Alesdul e mai cu mot decat Bratca. Poate are mai multi zgaraie nori, sau mai multe Biblioteci si Universitati.
    Eu nu sunt absolut de-acord cu ce scrie Adrian, dar am convingerea ca el isi va vedea si mai departe de treburi asa cum a facut-o si pana aici. Dar catalogarea venita din partea „clerilor” ma doare pe undeva. Iar in legatura cu atitudinea fata de un fost profesor, al unui fost student cum e si Adrian ar trebui sa fie diferita, din punctul meu de vedere. Aderarea la o miscare ca cea a strajerilor nu neaga meritele fratelui Ton de pana aici. Exemplu concret: chiar acum asist la transformarea radicala unei vieti citind una din cartile domniei sale.