Iosif Ton se alatura prorocilor lui Baal – Daniel Chiu

Pastorul Daniel Chiu, fiul pastorului Pavel Chiu, a studiat filozofia in Romania, teologia la Trinity, Deerfield, Chicago, si acum isi desfasoara lucrarea in Chicago, Il. USA.

Este cunoscut pentru opiniile sale ferme si pentru stilul taios, uneori apropiat de duritatea unui diamant. In acelasi timp scrie versuri de o sensibilitate remarcabila. In valul de pozitionari, opinii care mai de care mai nuantate, cred ca merita sa ascultam si o altfel de voce.

Scrisoare deschisa a pastorului Daniel Chiu
Croiti carari drepte cu picioarele voastre, pentru ca cel ce schiopateaza sa nu se abata din cale, ci mai degraba sa fie vindecat. Evrei 12:13

Au fost o pacoste pentru poporul Domnului in vechime si au ramas o pacoste pana in zilele noastre. Prorocii lui Baal. Au pretins ca sunt proroci autentici, au dezvoltat un sistem de inchinare foarte atractiv pentru cei manati de fire, dar pretentiile lor nu a schimbat realitatea. Ei au ramas aceeasi. Proroci falsi, inselandu-se pe ei insisi si inseland pe altii. Se rugau tipand si sarind. Aiureau, crezand ca sunt inspirati de Dumnezeu. Se rugau de dimineata pana seara. Pe vremea lui Ilie poporul lui Dumnezeu era in mare confuzie. Unii sustineau ca Iehova nu are nimic de a face cu acesti proroci. Altii, dimpotriva, sustineau ca Baal este tot una cu Iehova, unul si acelasi Dumnezeu, numit de populatiile feniciene Baal – Domnul, iar de evrei Iehova. Cei mai multi erau inselati de ravna prorocilor lui Baal, de rugaciunile lor fierbinti, de inchinarea teatrala si de faptul ca Baal „raspundea” rugaciunilor, mai ales celor legate de fertilitate. Ilie, profetul ales de Dumnezeu sa demaste falsitatea sistemului de inchinare la Baal, este proscris de Ahab si Izabela, declarat dusman al poporului Domnului, unul care nenoroceste pe Israel, si este determinat sa plece in pustie, dezamagit de lipsa de interes a poporului lui Dumnezeu pentru inchinarea autentica.

Cativa ani mai tarziu, la curtea lui Ahab stau adunati 400 de profeti cari se lauda in gura mare ca sunt ai lui Iehova, dar in realitate proroceau in functie de interesele zilei, magulind pe regele ucigas si pe regina idolatra cu mesajele lor inspirate de duhurile de ratacire, si incercand sa-l linisteasca pe Iosafat, care ceruse sa fie intrebat Iehova cu privire la razboiul la care fusese invitat de Ahab. Unul din acei proroci a luat niste coarne si cu abilitati de cabotin declara ca Iehova va da in mainile lui Ahab pe dusmanii sirieni cu ajutorul acelor coarne. Elucubratiile acestuia au fost crezute de toata curtea lui Ahab. Pana si suspiciosul Iosafat, care a intrebat daca nu mai este vreun profet al lui Iehova pe langa cei 400, a fost in cele din urma inselat. Doar un profet a avut curajul sa demaste falsitatea si sa arate auto-inselarea colegiului de proroci. Pentru aceasta a fost palmuit si pus in inchisoare pentru a fi hranit cu painea si apa intristarii. Trebuie sa adaugam ca increderea lui Ahab in prorocii sai l-a costat viata.

Iata lupta dintre fals si autentic. Ea continua si in vremea noastra. Prorocii falsi atrag multimile credule cu rugaciunile lor lungi si strigate, cu muzica stridenta ce incita simturile sexuale ale tinerilor lipsiti de minte, cu pretentia ca sunt apostoli si fac vindecari, etc. Satana se preface in inger de lumina, ca sa insele si pe cei alesi, daca ar fi cu putinta. Apostolii lui se prefac in apostoli ai Domnului. Consternat, apostolul Pavel scrie unei biserici ce se credea foarte spirituala: „Daca vine cineva sa va propovaduiasca un alt Isus, pe care noi nu l-am propovaduit, sau daca este vorba sa primiti un alt duh, pe care nu l-ati primit, sau o alta evanghelie, pe care n-ati primit-o, oh, cum il ingaduiti de bine!” Lucrarea lui Dumnezeu a fost contrafacuta si este contrafacuta; revelatia lui a fost pervertita si este pervertita; adevarului i se substituie falsul dupa ce a fost machiat si fardat ca sa para autentic. Credulii, cei care nu cerceteaza duhurile, le cad victime cu duiumul.

Alte timpuri, alte fete, dar acelasi scenariu de inselare a usor-crezatorilor. Invocand lucrarea Duhului Sfant si darurile Acestuia, cabotinii contemporani inseala masele sustinand ca au revelatie proaspata de la Dumnezeu, pretinzand ca vindeca pe bolnavi, ca scot afara duhurile rele si ca sunt insufletiti de Duhul lui Dumnezeu sa aduca „trezire” in poporul Domnului. Masele ignorante si carnale li se alatura cu miile. In fata „inchinatorilor” vin fete imbracate sumar, aratandu-si mijlocul gol, facand parada cu trupul, si antrenate in cantece ce repeta mereu aceleasi cuvinte pana la obsedare, semanand asa de bine cu incantatiile samanice. Tobele rapaiesc la fel ca in junglele africane. Ritmurile folosite de salbatici pentru rituri de initiere in pratici sexuale condamnate de Dumnezeu, ritmurile acelea au fost imprumutate de noii „proroci si apostoli” ca preludiu la mesajul lor si la activitatile de „exorcizare si vindecare”. Multimile excitate prin cantari lascive si senzuale asista apoi la un spectacol oferit de prorocii lui Baal. Acestia comanda duhurilor prezente sa plece. Apoi cer celor ce au nevoie de vindecare sa treaca in fata. Pe cei care au o boala functionala ii declara vindecati. Pe femeile care ar dori sa aiba copii si nu pot, prorocii lui Baal le cheama in fata, rostesc o incantatie si le declara insarcinate! Celor infirmi, prorocii le cer sa se ridice, deoarece au fost vindecati. Cand acestia nu se pot ridica, desi incearca, sunt acuzati de necredinta. Nu puterea si autenticitatea taumaturgului este pusa la indoiala, ci credinta celui ce solicita vindecare!

Acesti proroci ai lui Baal habar nu au ca apostolii si profetii Domnului nu au dat niciunui om comanda sa se ridice, si comanda lor sa fi ramas fara putere! Apostolii au vindecat oameni nascuti cu malformatii si boli congenitale. Au inviat pe morti. „Apostolii” contemporani habar nu au ca apostolia a fost un dar al primului veac limitat la un grup restrans de oameni care L-au vazut pe Christosul inviat si au fost prezenti la lucrarile lui in timpul celor trei ani si jumatate; habar nu au ca apostolii Domnului au avut darul cunostintei, au primit revelatie direct de la Domnul. Pavel citeaza cuvinte ale Domnului Isus care nu sunt inregistrate in Evanghelii. El sustine ca a primit de la Domnul ceea ce spunea. Cand „apostolii” contemporani pretind ca au aceeasi functie si aceleasi daruri ca apostolii Domnului, trebuie sa ii intrebam ce cuvinte ale Domnului Isus cunosc, care nu sunt inregistrate in Biblie, cati morti au inviat in fata altor oameni, care boli congenitale le-au vindecat printr-un cuvant? De fapt, ei, care sunt proroci, ar trebui sa stie dinainte care oameni au credinta, si care nu au credinta pentru vindecare, ceea ce i-ar ajuta sa nu isi risipeasca energiile poruncind unora sa se scoale si sa umble, si doar apoi, cand vindecare nu survine, sa invoce lipsa de credinta a acestora. Halal asa proroci! Dar niciunul din cei ce ii urmeaza nu isi pune astfel de intrebari, niciunul „nu se coboara in ei insisi” sa observe lipsa de logica a acestor impostori si inconsistenta pretentiilor lor.

Ca si prorocii de odinioara ai lui Baal, care antrenau masele in prostitutie sacra, acesti proroci „traiesc in placeri ziua namiaza mare. Ca niste intinati si spurcati, se pun pe chefuit la mesele lor de dragoste… Le scapara ochii de preacurvie si nu se satura de pacatuit. Momesc sufletele nestatornice, au inima deprinsa la lacomie, sunt niste blestemati!” Sunt obsedati sexual, si lucrul acesta transpare mereu la intrunirile lor. Oamenii care ii cunosc de aproape stiu de escapadele lor amoroase. Sunt lacomi de bani, trag la hotele de cinci stele, dupa ce au colectat banii credulilor. Pretind ca exorcizeaza duhurile, cand ei insisi sunt insufletiti si posedati de duhuri ratacitoare. Fagaduiesc altora slobozenia, cand ei insisi sunt robiti de imoralitate. Scripturile avertizeaza ca „multi ii vor urma in destrabalarile lor. Si din pricina lor calea adevarului va fi vorbita de rau.”

De curand s-a hotarat sa ii urmeze si predicatorul Iosif Ton. Constient de imaginea patata a acestor proroci, Iosif Ton ne cere sa nu ne uitam la „naivitati si excese” nici la „unele aspectele exterioare stangace.” El ne asigura ca are discernamant spiritual, si cere cititorilor sai sa accepte evaluarea lui cum ca strajerii lui Baal nu sunt o miscare primejdioasa, ci reprezentantii unei treziri veritabile. Decizia lui Ton de a-i urma este surprinzatoare pentru unii, dar pentru cei ce l-au cunoscut de aproape, nu este nimic surprinzator. Dotat cu o inteligenta iesita din comun, cu ambitii mari, dar lipsit de smerenie, Iosif Ton a fost o prada usoara a duhurilor de ratacire ce bantuie in vremea noastra. Biblia avertizeaza ca cei mandri vor cadea in „osanda Satanei.”

Activitatea lui Iosif Ton extinsa pe parcursul a mai multe decade este o dovada ca datorita mandriei a luat tot timpul decizii carnale, care i-au subminat viata spirituala. Sub comunisti, a crezut ca poate sa aiba un dialog cu ei prin care sa castige drepturi pentru credinciosii baptisti din Romania. Mandria aceasta l-a dus la tradarea fratilor cu care s-a antrenat in lupta pentru drepturi ale credinciosilor, si la cooperarea cu securitatea. Dupa ce la inceputul anilor ’70 a proclamat cu curaj pozitia sa de luptator pentru drepturi religioase, la sfarsitul acelei decade a fost deja ingenunchiat de securitate si el insusi condamna pe cei care se antrenasera in lupta pentru drepturi dupa exemplul sau.

In 1978 m-a chemat la o intrevedere pentru a verifica pozitia mea cu privire la evenimentele ce aveau loc in tara, si mai ales incidentul de la Caransebes, unde patru frati de ai nostri au fost maltratati de securitate, arestati si condamnati. I-am spus ca el are o datorie morala sa apere pe acesti frati, deoarece ei s-au avantat in lupta pentru drepturile credinciosilor la indemnul sau. I-am adus aminte de opuscului ce l-a publicat intitulat „Cine isi va pierde viata” in care a cerut credinciosilor sa lupte fara frica pentru credinta si pentru a castiga in practica drepturile garantate de constitutie, chiar daca ar fi sa plateasca cu viata. I-am aratat ca cei de la Caransebes au ascultat de indemnul sau, si este de datoria lui sa ii apere, nu sa ii condamne, asa cum a facut-o. Mi-a raspuns ca chemarea lui nu este sa „faca politica,” ci sa predice Evanghelia. Cand i-am pus inainte declaratiile lui anterioare, actiunile facute impreuna cu fratii Pavel Nicolescu, Aurel Popescula, Filip Dinca si altii, mi-a raspuns ca acesti oameni antreneaza tineretul bisericilor intr-o actiune primejdioasa si el are obligatia sa condamne actiunile acestor frati. Iata o decizie carnala a lui Iosif Ton, aceea de a treace din campul persecutatilor in campul celor ce persecuta. Aceasta decizie l-a instrainat de multi frati ce l-au asistat, l-au inconjurat cu dragoste. Prieteni de ai sai apropiati au constatat cu dezamagire ca el i-a tradat si a trecut de partea conducerii corupte a Uniunii Baptiste si a securitatii. Dovada a tradarii lui nu sunt doar declaratiile lui prin care se eschiva de la orice angajare si condamna pe cei activi in revendicarea drepturilor religioase, ci si felul in care intretinea relatii cu securistii. Nu e de mirare ca in timp ce fratii mentionati erau interogati si bruscati de securitate, Iosif Ton statea la cafea cu persecutorii. Ei, fratii lui, erau palmuiti si maltratati, iar el avea intrevederi amicale cu securistii unde facea concesii si se angaja sa condamne pe fratii sai. Astfel, intr-o scrisoare deschisa a condamnat pe luptatorii mentionati anterior si s-a declarat de partea conducerii Uniunii Baptiste, care, a spus el, „desi este o curva este mama noastra.” Iosif Ton si-a tradat prietenii care l-au sustinut si aparat riscandu-si libertatea si viata pentru el.

A fost trimis de securitate in America cu misiunea de a face tarile Apusului binevoitoare Romaniei prin contactarea unor personalitati baptiste cu influenta pe langa guvernele american si englez. Oficial a pretins ca a fost expulzat din Romania. In realitate a fost trimis cu o misiune secreta, aceea de a crea o imagine buna in Apus a guvernului ceausist si a Romaniei comuniste. Ajuns in America s-a declarat din nou aparatorul libertatii religioase a credinciosilor din Romania. Securitatea romana a ramas consternata. Iosif Ton ii trada acum pe securisti si trecea din nou de partea persecutatilor. Mandria l-a impiedicat insa sa marturiseasca slabiciunea ce a manifestat-o in Romania in relatie cu securitatea legandu-se sa ii serveasca in Apus. Drept urmare a tradarii, serviciile secrete romane au dat la iveala doua declaratii de ale sale scrise de mana catre securitate prin care recunostea ca are o misiune in Apus si isi va indeplini aceasta misiune, dar sa nu fie impins si grabit, deoarece unii deja il suspecteaza de colaborare. Expertiza grafologica a stabilit ca declaratiile ii apartin. Confruntat cu aceste dovezi, in loc sa marturiseasca, Iosif Ton a ales sa minta, pentru a scapa cu fata curata, declarand mai intai ca una din declaratii este contrafacuta, ca apoi sa declare ca amandoua sunt contrafacute. Mandria l-a impiedecat de fiecare data sa isi recunoasca greselile. Admiratia tuturor credinciosilor romani fata de Ton si fata de alti colaboratori ar fi crescut, daca acestia ar fi recunoscut imediat dupa caderea guvernului ceausist ca au cazut in cursa colaborarii cu autoritatile comuniste. Apostolul Petru a fost restaurat de Domnul Isus, si repus in functie dupa ce a plans pentru gresala lui. Cu certitudine ca si Iosif Ton ar fi putut fi restaurat de Domnul la slujiri superioare, daca s-ar fi smerit si si-ar fi recunoscut zig-zag-urile. Nepocainta si mandria l-au impins insa la alte fapte necugetate.

Dorinta de a avansa l-a facut sa fie un oportunist. Pozitia lui teologica a fost intotdeauna determinata de interesele de moment ce le-a avut. In Romania a fost amilenist, deoarece Alianta Baptista Europeana era de orientare amuilenista. La o discutie ce am avut-o cu el pe teme escatologice, a acuzat pozitia premilenista de irationalitate, deoarece – spunea el – premilenismul sustine teza unui mileniu in care atat oameni inviati cat si oameni in trup neglorificat vor locui impreuna, ceea ce este irational. Dupa cativa ani de sejur in America, a lasat sa se inteleaga ca are convingeri premileniste, mai mult, a sustinut ca el intotdeauna a avut aceasta pozitie. Amintindu-i de discutiile avute, mi-a spus ca lectura cartii Apocalipsa l-a determinat sa adopte premilenismul, la care i-am spus ca motivul real al schimbarii teologiei sale nu il constituie lectura biblica, ci oportunismul sau. Iosif Ton si-a dat seama ca nu va putea obtine fonduri de la bisericile baptiste americane, deoarece acestea subscriu la premilenism. Imediat ce a inteles acest lucru el si-a mladiat pozitia teologica si a pretins ca e adeptul premilenismului ca sa aiba acces la aceste fonduri. In conceptia lui Iosif Ton, teologia poate fi schimbata de la un an la altul, in functie de interesele presante ce stau in fata. Instabilitatea sa pe planul aliantelor era completata de instabilitatea doctrinara, teologica. O trestie batuta de vant se inclina in toate directiile. Acum Iosif Ton a ajuns sa aiba convingeri harismatice. Multimile antrenate intr-o astfel de miscare sunt foarte ispititoare pentru Iosif Ton. Vom vedea cata vreme va ramane langa aceste convingeri.

Mandria, asociata cu dorinta de a fi in fata, l-a facut pe Iosif Ton sa recurga uneori la actiuni reprobabile si fapte condamnabile din punct de vedere moral. Astfel, recurgand la santaj si alte manifestari firesti a reusit mereu sa se impinga in fata. La Ploiesti, pe la mijlocul anilor ‘70 si-a facut o partida cu care a dat la o parte pe pastorul existent, pentru a se instala el acolo. La Oradea l-a impins afara din slujba de pastor pe fratele Liviu Olah, cel care fusese folosit de Domnul sa faca o mare trezire spirituala, si i-a luat locul. Venit in America a planuit sa preia conducerea Societatii Misionare Romane. Felul in care a ajuns presedintele Societatii Misionare Romane este simptomatic. Initial, se parea ca cercul de conducere al Societatii in frunte cu Peter Truta ii va transmite stafeta cu toata increderea. Se planuia intrunirea anuala a Societatii in care sa se realizeze schimbarea. Intre timp, informatii incomode din Romania au sosit in America, si presedintele Peter Truta si-a exprimat ingrijorarea in consiliul de conducere al Societatii. Iosif Ton l-a luat de o parte pe Peter Truta si l-a avertizat si amenintat ca daca nu va fi instalat ca presedinte al Societatii, el, Iosif Ton, va face o alta societate misionara romana si o va distruge pe cea existenta. Nedorind sa isi vada munca de o viata compromisa, Peter Truta i-a cedat conducerea. Santajul a ramas o arma preferata a lui Iosif Ton si dupa caderea comunismului. Reintors in Romania, datorita ambitiilor si mandriei, a avut pretentia sa fie Rectorul Institutului Emanuel si pastor principal in Biserica Baptista Emanuel. A intrat in conflict cu ceilalti lucratori si a incercat mai intai sa ii cumpere cu dolari, si mai apoi sa ii santajeze prin oprirea fondurilor care veneau din Apus pentru Institut. S-a lovit insa de determinarea acelor lucratori de a nu se lasa nici cumparati, nici santajati. A plecat de la Oradea in dizgratie, dar public a pretins ca Domnul il cheama la o noua lucrare.

Datorita mandriei si a dorintei de a se sui tot mai sus, a sacrificat mereu pe colaboratorii sai de care nu mai avea nevoie. Nu stiu daca vreodata Iosif Ton s-a intrebat de ce prietenia lui cu cei ce il asistau se termina mereu in conflict si instrainare. A fost dornic sa fie in fruntea unor miscari majore. A initiat miscarea de lupta pentru drepturi religioase in Romania, dar cand a fost sa plateasca pretul, a tradat. A facut greseli majore care l-au indepartat din Biserica Emanuel si din Institutul Emanuel. In loc sa isi recunoasca greselile, a luptat impotriva acestor institutii, crezand ca le aduce la picioarele lui prin amenintari si santaj. A pregatit si promovat un curs de viata spirituala, sperand sa devina invatatorul pastorilor romani, dar cand nu a obtinut rezultatele scontate, l-a abandonat. Cursul era plin de idei ale curentului eretic numit gandire pozitiva pe care le-a adoptat fara discernamant din publicatiile vremii. Iosif Ton a ignorat in acele prelegeri rolul Duhului Sfant in sfintire si a promovat ideea ca noi, prin efortul nostru eliminam pacatele din viata noastra. Mai multi pastori romani au identificat aceasta pozitie ca fiind o varianta a pelagianismului, o erezie combatuta de Augustin. Pelagianismul a devenit in timp doctrina Bisericii Catolice. Daca cineva a avut o conceptie defectuoasa despre rolul Duhului Sfant, aceia nu au fost pastorii baptisti romani, ci insusi Iosif Ton. Semanand cu cei descrisi in Iuda 12 (nori fara apa, manati incoace si incolo de vanturi), Iosif Ton s-a postat acum in cealalta extrema. Acum i se pare ca poate calatori pe valul creat de miscarea prorocilor lui Baal, si s-a declarat adept al unei alte teologii, total opusa celeia pe care a sustinut-o cu catva timp inainte. De aceea este gata sa confectioneze o marturie plina de miracole si semne de care nu a stiut nimeni niciodata nimic pana la publicarea ei.

Articolul sau recent, De ce sunt carismatic, este plin de explicatii dubioase si defectuos construite. In acest articol Iosif Ton sustine ca a primit daruri miraculoase ale Duhului Sfant (inclusiv vorbirea in limbi) la o intrunire a unor harismatici condusi de Ted Kent, imediat ce a ajuns in Anglia in 1968. Dupa acest „botez” Duhul Sfant i-a calauzit in directii diferite pe Iosif Ton si pe cei din grupul harismatic. Iosif Ton a avut clara calauzirea ca trebuie sa mearga la Oxford, pe cand „unul din grup mi-a spus ca Duhul imi transmite prin ei sa nu merg la Oxford, ci sa raman cu ei si sa invat totul de la ei.” Daca Ted Kent a fost canalul binecuvantarii sale cu darul vorbirii in limbi, cum se face ca Ted Kent a fost insufletit de un duh de ratacire, si i-a cerut sa nu mearga la Oxford, unde Ton avea „calauzire” clara sa mearga? Cum se face ca acelasi Ted Kent, s-a infuriat la comunicarea „calauzirii” primite de Iosif Ton si l-a dat afara din casa? Ce duh l-a insufletit pe acel om? Ce duh a fost transmis prim mainile sale cand si le-a pus peste Iosif Ton? Toata povestea este foarte dubioasa. Daca Iosif Ton a avut o experienta asa cum pretinde (se pare ca marturia a fost fabricata cu scopul de a castiga admiratia harismaticilor), aceasta experinta nu a fost de la Duhul lui Dumnezeu. Duhul lui Dumnezeu nu se neaga pe Sine dand calauziri contradictorii.

In aceeasi declaratie Iosif Ton pretinde ca a primit si darul prorociei si drept mostra a duhului profetic din el ne spune ca „in iunie 1977 am avut o iluminare si o viziune prin care am inteles, „am vazut” cum comunismul se va prabusi dintr-o data. Toti expertii seculari si toti „profetii” spuneau ca comunismul va birui peste toate popoarele lumii. Impotriva tuturor, am inceput sa spun la Radio Europa libera sa fim plini de incredere ca comunismul se va prabusi si ne vom intoarce in Romania. Apoi am avut „intelegerea” ca Uniunea Sovietica se va destrama si am spus-o si pe aeasta la radio. Acestea erau profetii in sensul de prevestire a unor eevenimente care se vor petrece in viitor.”

In ce priveste darul profetiei, Iosif Ton probabil ca il are, numai ca este darul profetiei mincinoase. Daca a avut acea descoperire despre caderea comunismului in 1977, de ce nu a proferat-o public? De ce nu a scris-o alb pe negru in 1977, asa incat nimeni sa nu se indoiasca acum? Cum se face ca in 1981, la Chicago intr-o conversatie pe tema comunismului a spus tocmai contrariul? Vorbele lui au fost:”Sa parasim ideea intoarcerii in Romania. Locul nostru este in America, si aici trebuie sa activam, parasind gandul reintoarcerii in locul de unde am plecat.” Cand i s-a spus ca China experimenta o deschidere spre lumea Vestului si spre Evanghelie, Ton a declarat ca Romania este o tara din lagarul sovietic, acest lagar nu se va deschide niciodata pentru Evanghelie, si prin urmare sa ne resemnam cu gandul ca nu ne vom mai intoarce in Romania. Probabil ca in anul 1981 uitase de revelatia ce o primise in 1977. Interesant este ca abia atunci cand Gorbaciov a inceput glasnost-ul si perestroika, Ton a inceput sa spuna ca lagarul sovietic se va deschide pentru Evanghelie. Cand comunismul a inceput sa cada, Ton a fost gata sa declare ca el a avut viziunea acestei caderi dintotdeauna. Il provoc sa produca din emisiunile sale la radio sau din scrierile sale de dinainte de Gorbaciov profetiile cu privire la caderea comunismului in urmatorii cativa ani. Pana atunci ramane totusi profet, dar unul mincinos. Astfel de pretentii neadevarate pot insela numai pe cei sunt deja inselati, pe inchinatorii lui Baal. Daca este proroc sa ne spuna ce se va intampla in anii urmatori pe scena politica si religioasa a lumii!

In ce priveste darul exorcizarii, Iosif Ton pretinde ca a scos un duh rau cu rugaciune prin punerea mainilor. „Si am avut si cel putin un caz de scoatere a unui duh rau dintr-un om prin rugaciune cu punerea mainilor si inteleg ca Duhul Sfant vrea sa ma foloseasca si in domeniul acesta.” Noul convertit la miscarea harismatica nu este constient ca mainile nu se pun peste indraciti. Domnul Isus nu si-a pus mainile niciodata peste o persoana indracita. Mainile se pot pune doar peste cei bolnavi, dar nicidecum peste indraciti. Din nou vedem cum experientele lui nu se potrivesc cu informatiile Scripturii. Iata deci cat de autentice sunt „darurile” pe care le-a primit Iosif Ton.

In ce priveste explicatia incetarii exercitarii vorbirii in limbi („Dupa acea scurta vreme, am incetat sa ma rog in limbi. De ce? Fiindca am constatat ca darul meu principal este acela de invatator. Ca invatator, lucrul fundamental este sa inteleg.”), pentru ca el are darul de invatator, Ton este cu totul ignorant de faptul ca Pavel a avut darul de invatator, dar prezenta acelui dar nu a eliminat exersarea darului vorbirii in limbi, din moment ce el spune corintenilor ca vorbeste in limbi mai mult decat ei toti. Explicatia lui Ton ramane una trasa de par. Daca darul vorbirii in limbi poate inceta in cazul unui individ, de ce nu ar putea inceta la nivelul comunitatii celor credinciosi? Probabil ca noul convertit la harismatism nu s-a gandit prea bine la implicatiile explicatiilor sale, care din conveniente pot deveni foarte incomode.

In ce priveste pretentia ca Dumnezeu ii vorbeste cu voce audibila si ii ofera informatie pe care el trebuie sa o dea oamenilor, si ca el are dreptul sa spuna: „Iata ce mi-a spus Domnul,” aceasta pretentie nu inseamna nimic mai mult si nimic mai putin decat ca de acum spusele lui Iosif Ton pot fi adunate intr-o colectie, deoarece sunt inspirate, fiind vorbele lui Dumnezeu si de aceea pot fi puse alaturi de celelalte Scripturi. Iosif Ton deja si-a castigat un loc alaturi de Joseph Smith, Ellen White, papa Bisericii Catolice vorbind ex cathedra, etc. O astfel de pretentie implica faptul ca revelatia lui Dumnezeu nu a fost finala in Isus Christos, si nici suficienta. Avem nevoie de Iosif Ton si de alti profeti sa ne dea restul revelatiei lui Dumnezeu.

In ce priveste discernamantul lui Iosif Ton cu privire la miscarea la care a aderat este suficient sa ii citam vorbele: „…este o miscare tanara si ea inca nu s-a definit suficient de bine.” Cum poate un om calauzit de Duhul lui Dumnezeu sa se alature unei miscari care nu s-a definit suficient?

Vai, cum s-a innegrit aurul…

Pastor Daniel Chiu,

Chicago,

Logos Baptist Ministries

Originalul AICI.

Sursa: mariuscruceru.ro

63 thoughts on “Iosif Ton se alatura prorocilor lui Baal – Daniel Chiu”

  1. SUNT DE ACORD SI MA BUCUR DE ACEST COMENTARIU .,PT CA INTRADEVAR SE IMPLINESTE SCRIPTURA Caci va veni vremea cand oamenii nu vor putea sa sufere invatatura sanatoasa; ci ii vor gadila urechile sa auda lucruri placute si isi vor da invatatori dupa poftele lor. (2Tim.4:3)

  2. Vremea a fost implinita de mult. Scriptura se implineste totdeauna pentru ca este Cuvantul inspirat de Dumnezeu fara eroare si complet.
    Oamenii care nu sunt regenerati, nascuti din nou nu vor primi niciodata invatatura sanatoasa.

  3. Sunt uimit de usurinta cu care lumea neoprotestanta se leapada de Iosif Ton.
    Si pe mine ma surprind afirmatiile fratelui Iosif Ton.
    Nici eu nu inteleg intru totul atitudinea fratelui Iosif Ton.

    Dar sunt surprins cum peste noapte se fac asemenea afirmatii grave.
    Pana acum nimeni nu a stiut nimic ?
    De ce pana acum nu s-a luat atitudine fata de faptele fratelui Iosif Ton ?
    De ce dupa ce Iosif Ton si-a exprimat simpatia fata de o miscare religioasa, i se descopera pacate deosebit de grave ?
    Daca autorul articolului stia de aceste pacate ale fratelui Iosif Ton si inainte ca el sa adere la miscarea “Strajerii” de ce nu a trimis o scrisoare deschisa si inainte ?
    Daca autorul scrisorii a cunoscut pacatele fratelui Iosif Ton inainte de a adera la miscarea Strajeri, nu trebuia sa avertizeze Biserica Lui Cristos ?

    Sunt acuzatii grave in scrisoare, care trebuie demonstrate.

    Nu inteleg la cine se refera fratele Chiu.
    La „pastorul Chris” sau la cei din miscarea Strajerii ?
    “Ca ?i prorocii de odinioar? ai lui Baal, care antrenau masele în prostitu?ie sacr?, ace?ti proroci „tr?iesc în pl?ceri ziua n?miaza mare. Ca ni?te întina?i ?i spurca?i, se pun pe chefuit la mesele lor de dragoste… Le scap?r? ochii de preacurvie ?i nu se satur? de p?c?tuit. Momesc sufletele nestatornice, au inima deprins? la l?comie, sunt ni?te blestema?i!” Sunt obseda?i sexual, ?i lucrul acesta transpare mereu la întrunirile lor. Oamenii care îi cunosc de aproape ?tiu de escapadele lor amoroase. Sunt lacomi de bani, trag la hotele de cinci stele, dup? ce au colectat banii credulilor. Pretind c? exorcizeaz? duhurile, când ei în?i?i sunt însufle?i?i ?i poseda?i de duhuri r?t?citoare. F?g?duiesc altora slobozenia, când ei în?i?i sunt robi?i de imoralitate. Scripturile avertizeaz? c? „mul?i îi vor urma în destr?b?l?rile lor. ?i din pricina lor calea adev?rului va fi vorbit? de r?u.”

    Cred ca este necesara si probarea afirmatiilor facute in aceasta scrisoare deschisa.

    Va multumesc

  4. Ma retin de la prea multe comentarii. Dar e interesant cum si eu am sesizat acele declaratii contradictorii in mesajele recente ale lui IT. Povesti cusute cu ata foarte subtire. Contradictiile, discrepantele sunt grave de tot. Ce-i asta? La un om cu asa inteligenta sa apara astfele de mari discrepante?
    Asta inseamna ca DUMNEZEU arata lumii intregi din spusele noastre cine suntem de fapt. Adica scoate la iveala faptele ascunse la vremea potrivita folosindu-se de propriile declaratii.

  5. E adevarat religia lumii acesteia este lipsita de consecventa .precum e si omul pe pamant fara Tinta care este Hristos Mesia asa ca nu ne mai mira ca nu avem conducatori credinciosi.DOAMNE AI MILA DE POPORUL NOSTRU,AMIN.

  6. In loc sa va vedeti de predica, gata a venit vremea dvs sa sariti, ca si hienele…, da, ca si hienele.
    Mai apucati sa roadeti un os… de ce nu?
    Interesant cum liderii de dincolo (sua)vorbesc cu atata lejeritate. De ce nu va vedeti de treburi? Erezii au mai fost, sunt si vor mai fi! Reactia pe care o aveti va pune din start cu o treapta mai pre jos decat victima.
    Sunt scarbit, vedeti-va de treaba si de pacatele dvs.
    Situatia baptismului din romania se datoreaza dvs, a-ti fugit ca niste lasi…din tara, ca acum sa veniti la hoit.
    Era de asteptat sa se intample asa ceva, dar vedeti-va de treaba, ne descurcam noi baptistii din romania.
    Nu stiam ca sunteti Dumnezeu… sa veniti sa aruncati mizerii de genul ca it se alatura prorociiloor lui Baal, cu ce drept?
    Este mizerabil…
    Atat am vrut sa spun.

  7. Pastorul Daniel Chiu, fiul pastorului Pavel Chiu, a studiat filozofia in Romania, teologia la Trinity, Deerfield, Chicago, si acum isi desfasoara lucrarea in Chicago, Il. USA.

    Este cunoscut pentru opiniile sale ferme si pentru stilul taios, uneori apropiat de duritatea unui diamant. In acelasi timp scrie versuri de o sensibilitate remarcabila. In valul de pozitionari, opinii care mai de care mai nuantate, cred ca merita sa ascultam si o altfel de voce.

    nu cred ca vi se potriveste. Suna a… mandrie!

  8. Auziti, „fratilor in Domnul”? Stiu ca toti cei ce citesc aici nu sunt din lume, ci suflete „nascute de Sus”. Asadar: ce are a face o miscare carismatica sau nu, una conservatoare sau mai liberala, una mai ritualica decat alta???
    Mai bine ne este sufletelor noastre sa discutam ceea ce ne uneste in Domnul decat ceea ce ne desparte.
    Mai intelept este sa privim la Dragoste decat la doctrina, sa privim tinta la Cel ce ne da atata bucurie in unitate decat sa fim ca niste teologi sau filozofi dezbinati.
    Haideti sa-i facem o bucurie Domnului inimilor noastre si sa iI dam cu totii slava pentru mantuirea ce ne-a oferit-o.
    Credeti ca acum iL doare mai putin cand ne vede crestini dezbinati decat atunci cand eram uniti in pacat???
    Sa facem o bucurie Domnului nostru drag!
    Binecuvantati-va intre voi cu psalmi si cantari!
    Sa dam Slava lui Dumnezeu pentru ca suntem in pace, nu razboi.
    Sa iI multumim pentru ca avem libertatea cuvantului si a exprimarilor religioase.
    Sa nu stam impotriva unul altuia pentru pareri deosebite ci sa stam impotriva noua insine, impotrivindu-ne firii voastre.
    Cat despre frati… sa ne spalam picioarele unii altora. Atat!
    Asa sa ne ajute Bunul nostru Domn si Dumnezeu, Isus Hristos!
    Amin!

  9. De ce oare l-au urat / Fratii defaimandu-l
    Si de ce s-au hotarit / Indata vanzandu-l ?…

    N-au stiut ca Tatal bun / Salveaza din moarte
    Si atunci ca si acum / Doar prin Bunatate

    O daca-ati fi obsevat /”Hesed” ce inseamna /
    Atunci n-ati fi condamnat/ Frati flamanzi ce-ndeamna…

  10. „Frate” Daniel Chiu,Dupa o asemenea PREDICA ajung la concluzia ca este bine ca a-ti plecat din Romania si ar fi bine sa nu va mai considerati ROMAN Si CREDINCIOS.Ajung la concluzia ca multi practica ca meserie PASTORIA dar putini sunt PASTORI AI BISERICII LUI CRISTOS.Atata venin nu am mai varsat nimeni de multa vreme pe internet.Domnul nu v-a vorbit niciodata de bunatate si iertarea pacatelor aproapelui??? Sa nu mai rostiti niciodata TATAL NOSTRU pentru ca va asteapta ce e mai rau.Dumnezeu sa aibe mila de Dv.Stefan

  11. Domnule Negrut, va amintiti cand a-?i venit la Capela si afirmatia dvs a fost ”Pana joi este HAR, de joi cine nu a marturisit va fi dat afara”
    INTREBARE… Este cumva un dumnezeu micut prin oradea si noi nu stim? Va jucat de-a Dumnezeu, poate a baptistilor (a unora)

  12. Nu stiu ce-i cu miscarea strajerilor si nici ce daruri a primit fratele Iosif Ton, dar inversunarea si „omniscienta” fratilor Negrut si Chiu ies mai tare in decor decat optiunea fratelui Ton. Ne aruncati intr-o deruta totala fratilor. Cu dumneavoastra pare ca se sfarseste cunostinta biblica. Sau poate in numele doctrinei putem afirma ce poate si ce nu poate Dumnezeu sa mai faca astazi? Ati atacat atat de dur miscarea carismatica dar indirect i-ati lezat si pe fratii nostri penticostali. Ce sa le spun cand ma vor intreba? Nu cred ca ar trebui sa va temeti atat de tare de optiunile si opiniile cuiva, fie el chiar Iosif Ton. Este problema dansului. Baptistii biblici si sinceri au discernamant sa aleaga voia Lui Dumnezeu pentru ei. Nu putem fi de acord cu cineva, este dreptul nostru! Dar sa improscam cu noroi in viata cuiva rascolindu-i greselile trecutului este dincolo de tot ce citim in NT. Fratele Paul Negrut folosea o ilustratie excelenta: o musca se ocupa de gunoaie, albina doar de flori. Daca Iosif Ton a primit iertare de sus pentru toate greselile trecutului cum veti raspunde in fata Lui Dumnezeu pentru rascolirea lor? Cine nu are pacat sa arunce cel dintai cu piatra!

  13. Stau si ma gandesc, oare cat venin poate fi turnat in inimile oamenilor printr-o singura parere fata de o persoana? Cata impotrivire poate aparea in viata unora fata de anumite persone care sunt criticate, vorbite de rau, si judecate atat de dur de unii slujitori? Ma gandesc cata zidire poate aduce o parere critica, deloc constructiva unor frati in credinta, cu putine cunostinte teologice, care nu se hranesc decat cu mesajele pastorilor lor?
    Stai si te intrebi, oare aceasta sa fie spiritualitatea pastorilor, a slujitorilor lui Dumnezeu, ca sa-ti starneasca repulsie, ura si dispret de alti oameni pe care ei nu-I imbratiseaza, s-au fata de care au anumite rezerve? Cum poti vorbi cu atata indrazneala despre prooroci falsi, mentionand foarte corect starea lor depravata, si apoi in aceleasi randuri sa te descrii pe tine in mod indirect, dandu-te cu parerea fata de un frate, pe care Dumnezeu il iubeste, si care nefiind desavarsit, poate sa comita nu numai o greseala.
    O!, unde s-a mai vazut un lucru ca acesta? Numai intre frati!
    Ma gandesc, oare nu a mai ramas nimeni dintre acei care sa sustina pe cel care la timpul lui a sustinut (dupa masura credinte-i, pe care a avut-o). Chiar totul sa fie pacatos in acest frate, incat nu ne-a ramas decat sa-l privim ca pe un vrajmas? E adevarat, ca nu imbratisez intreaga invatatura a fratelui I. Ton, insa nu imbratisez nici criticile ce I se aduc. Nu ma zidesc, nu ma inspira la dragoste si la iertare. Nu ma motiveaza sa pazesc nici o porunca a Domnului Isus. Dar oare nu aceasta trebuie sa fie invatatura unui pastor?

  14. Discutia este binevenita pentru ca evenimentele o cer. Este nevoie ca omul de credinta sa stea in picioare si sa declare adevarul – in dragoste. Multi sint nedumeriti si nu stiu ce sa inteleaga. Omului temator de Dumnezeu ii este frica sa se gaseasca impotrivindu-se lui Dumnezeu din nebagare de seama. Nu este usor sa stabilesti adevarul din spatele atitor vindecari publicate sau sa abandonezi respectul dat unui om pentru o generatie.

    Invataturile carismatice sint un haos iar inchinarea promovata de ei este o rusine.

    Ca sa ne apropiem de Domnul, tot ce ne trebuie este sa petrecem timp in Cuvint, meditind asupra lui zi si noapte fiind gata sa facem to ce ne spune. Atmosfera carismatica este bazata pe simt si nu pe convingere in adevar, de aceea este inselatoare. Cei care cad prada acestui crestinism lumesc, sint cei care au o forma de convingere de pacat dar care nu a dus la ascultare de Christos in curatire interioara si separare de lume.

    Cine poate sa explice cu claritate atit Scriptura cit si evenimentele contemporane, este incurajat sa vorbeasca astazi.

  15. Cuvintul Lui Dumnezeu ne spune :Ca din cuvintele noastre vom fi socotiti cu vina sau fara vina.Deaceea frati mei mai mari in DOMNUL ISUS HRISTOS nu este bine ca va suparati pe cei ce au reprodus vorbele fratelui Ton,fiti buni si primitile asa cum le-a spus dinsul.Imi amintesc ca in anul 1989 fratele Ton inpreuno cu fratele Lascau Petrica nea adunat pe toti Romani din aria Chicago si imprejurimi,pentru a ne cere spriginul material si voturile pentru a candita la Presedintia Romanie acest miting afost imediat dupa caderea lui ceausescu.Desigur ca nu a primit nici suportul nici viturile cerute, ba chiar din potriva Cstel Cota la invinuit pe Fratele Ton de colaborare cu sicuritatea iar Fratele Ton a spus ca sicuritatea ia falsificat semnatura si a puso pe acea scrisoare si ca dinsul nu a colaborat nici odata in viata dinsului cu sicuritatea.Daca dumnevoastra o sa cititi marturia Fratelui Ton o sa constatati din marturisirea dinsului ca in timpul cind era profesor a colaborat.Ce sa mai credem.

  16. Eu ma intreb daca unii pastori s-au scrantit la cap de-abinelea. Aici avem doar reactia lui Daniel Chiu, un pastor ultra fundamentalist, pentru care baticul inca este o conditie a mantuirii.Desigur ca exagerez, dar in orice caz in biserica lui femeile nu au ce cauta fara batic. Paradoxal biserica lui este plina de crestini care provin din bisericile crestine dupa evanghelie,mult mai multi decat baptisti si asta datorita ‘teologiei mantuirii prin batic’.
    Iosif Ton poate sa spuna ce vrea, poate sa aleaga sa creada ce vrea, este dreptul lui garantat de Dumnezeu de a alege liber ce vrea sa creada si de care v-a raspunde in fata lui Dumnezeu in mod personal. Dar a pretinde ca esti om al lui Dumnezeu si in acelasi timp sa „versi” din tine oceane de ura, invidie si minciuna,asta nu face decat sa arata adevaratul caracter al omului. Este pur si simplu gretos modul cum Daniel Chiu minte si manipuleaza. Ne vorbeste despre proorocii lui Baal care au corupt poporul sa traiasca in destrabalare ca apoi sa ne spuna ca Ton s-a alaturat si el proorocilor baalilor. O manipularea gretoasa. O alta minciuna pe care Daniel Chiu o enumereaza este faptul ca in anii 70 a format un grup care a inlaturat pastorul de la Ploiesti. Asta este o minciuna crasa. Sunt ploiestean si pot sa apun ca Daniel Chiu minte cu nerusinare.
    Ba din contra. Biserica baptista din Ploiesti nu avea pastor in momentul cand Ton a venit la Ploiesti. Cat despre faptul ca Ton l-a inlaturat pe Liviu Olah de la Oradea asta e iarasi o alta minciuna crasa. Daca ar fi avut curiozitatea sa caute pe internet, Daniel Chiu ar fi aflat ca inainte ca Ton sa vina la Oradea, lui Liviu Olah i s-a anulat carnetul de pastor si din cauza asta nu a mai putut pastori biserica din Oradea.
    Cat despre darul de prooroc al lui Ton nu ma pronunt dar atata stiu, ca pe la mijlocul anilor 80 Ton predica la Europa Libera ca comunismul va cadea si ca trebuie sa fim pregatiti pentru momentul in care libertatea va veni. SI era in perioada cea mai grea a comunismului cand nimeni nici macar nu indraznea sa isi imagineze asa ceva. Cu toti credeam ca societatea comunista va dainui. Asa ca Daniel Chiu vorbeste pe langa subiect si minte intr-un mod grosolan. Sa-i fie rusine. Mi-e mila de crestinii care isi irosesc viata mergand la biserica lui.

  17. Domnule Daniel Chiu,
    … frumos si crestineste ar fi sa va cereti scuze! Dar cum sunteti incapabil de lucrul acesta ca multi alti lideri, macar abtineti va!
    Numai bine.

  18. Si daca fratele Iosif ar fi vinovat de ceea ce spune fratele Chiu, nu asa scrie si face un pastor cum a scris dansul. Eu nu sunt de acord cu miscarea fratelui Iosif, dar continui sa il respect. Chiar daca nu esti de acord cu aceasta miscare, modul in care fratele Chiu a pus problema este deplorabil si sub orice critica. Nu asa face un pastor.

  19. Fratilor … (mai mici si mai „mari”) – privind la sariturile (de pe fix) a pastorilor Paul Negrut, Marius Cruceru, Daniel Chiu dar si altii, va puteti da seama ce inseamna DRAGOSTEA si INGADUINTA FRATEASCA pe care dansii o predica. Daca Domnul Isus pe cruce ar fi inceput sa treaca in revista toata istoria (de pacatos) a criminalului, oare acesta ar mai fi intrat in Rai? Ce bine ca oamenii nu intra acolo dupa criteriile unora dintre noi, ca vedeti unde am ajunge cu totii… Cat despre „lucratorii” aia de nu s-au lasat „santajati si cumparati” … cred ca nu e vorba de cei care sunt acum pe la conducerea Institutului Emanuel, nu? Astia nu s-au lasat ca erau deja, sau cum? Stiau ca vor deveni si fara „ajutorul” fratelui Ton? NU VEDETI CE PENIBILI SUNTETI CU ATITUDINEA ASTA DE CERBERI, MARI PAZITORI ALE VALORILOR BAPTISTE? In loc sa va concentrati pe lancezeala din biserici, pe viata-moarta a multora care se dau mari pocaiti, pe pacatul care domneste din ce in ce mai profund, pe membrii cu care va laudati (sute si mii, dar care sunt toar in registre), pe problemele bisericii, va apucati de dat cu bolovani, stanci si alte vorbe de ocara? Asa se traduce in practica ceea ce predicati? Ce va intereseaza ce face in Africa pastorul Chris? Cum puteti sa comparati practicile de acolo cu Strajerii de aici? Ne credeti pe toti asa de prosti incat sa nu ne dam seama ca sunt diferente majore de conditii, de cultura, de manifestari ale Duhului care da „fiec?ruia în parte, cum voie?te”. Sau si Duhul trebuie sa-si ceara voie de la Majestatile Dumneavoastra cum sa se manifeste si unde? RUSINE nu pentru pozitia care o aveti ci pentru felul in care (nu) ati stiut/vrut sa o sustineti, ptr modul in care v-ati manifestat.

  20. Il ascultam cu mare placere pe Daniel Chiu in predicile sale, dar dupa ce am inceput sa citesc acest articol (nici nu am mai avut curiozitatea sa il finalizez de citit, asa de otravitor mi s-a parut) ma gandesc ca alte dati cand o sa ii aud vocea, o sa fiu mai zidita daca o sa inchid radioul… „Din prisosul inimii vorbeste gura” – Imi pare sincer rau pentru dumneavoastra domnule Chiu , cred ca aveti nevoie de rugaciune… de multa rugaciune. Fratele Iosif Ton va este mult superior datorita, in primul rand, dragostei sale fata de Isus si fata de credinciosi, care transcende predicile sale. Limbajul folosit de dumneavoastra nu face decat sa mareasca aceasta prapastie!

  21. Si acum ULTIMA MARE „VICTORIE” a acestei gasti lipsite de scrupule de la Oradea:retragerea ordinarii Fratelui Ton.Daca ar putea i-ar retrage si MANTUIREA din rasbunare ,doar ca asta nu e la indemana oamenilor.Uniunea Baptista nu constientizeaza ca Fratele Ton nu este membru in UBR si ca este cetatean american deci in afara jurisdictiei sale .In plus nici macar INCHIZITIA nu judeca si nici nu lua decizii fara a da condamnatului sansa sa se apere.Aceta este spiritul crestinesc ca nivelul cel mai inalt al UBR.Dumnezeu sa-i ierte!

  22. DAniel Chiu spune ca Iosif Ton a fost turnatorul securitatii la Ploiesti. Ca unul care am locuit aproape 30 de ani in Ploiesti, pot sa afirm cu certitudine ca asta e o minciuna, Iosif Ton nu a fost turnator al securitatii, cel putin in perioada Ploiesti. In timpul perioadei de ancheta, 8 ore pe zi, zi de zi, timp de 6 luni, s-au intamplat niste lucruri foarte ‘ciudate’. Ofiterul care il ancheta, a murit la 4 zile dupa perchezitie, in timp ce asculta predicile lui Ton cautand sa gaseasca probe care sa il incrimineze. Mai tarziu unui alt ofiter i-a fost omorata fetita pe trecerea de pietoni iar unui al treilea ofiter i-a murit sotia in conditii ciudate. Securistii s-au dus la batranul Gheorghiu de la fratii crestini dupa Evanghelie de pe strada Negru Voda nr 5 si l-au intrebat speriati ce sa faca. Acest batran (informator) a avut macar intelepciunea sa le spuna securistilor sa il lase in pace pe Ton si le-a aratat acel verset din Biblie: cine se atinge de voi se atinge de lumina ochilor lui. Din momentul ala securistii l-au lasat in pace pe Ton. Un alt lucru care s-a petrecut la Ploiesti a fost trezirea spirituala. Multi tineri si frati din biserica au fost atinsi de Duhul Sfant si in ei s-a aprins o flacara si o dorinta de a-l iubi pe Dumnezeu si de a-l marturisi la cei pacatosi. Si la 25 de ani dupa aia, puteai sa distingi clar in biserica baptista din Ploiesti pe cei care au fost ‘atinsi’ de trezirea spirituala de atunci. Ori Dumnezeu nu face o trezire spirituala printr-un om pacator, turnator ar fratilor.
    Un alt lucru dubios este insa tacerea unor pastori (Daniel Branzei,Vasile Talos) care stiu exact ce a fost la Ploiesti iar acum tac malc la atacurile marsave impotriva lui Ton. Daniel Branzei a fost prieten cu Vali Seiceanu, liderul tinerilor din Ploiesti din perioada Ton si stie exact ce a fost acolo. Faptul ca nu are nici o reactie la mizeriile lui Daniel Chiu, care de altfel ii este prieten, il face partas la minciunile lui. De fapt este o fratie a tacerii intre toti pastorii baptisti, ceea ce este foarte dubios. Cum e posibil ca nimeni sa nu reactioneze la mizeriile lui Dan Paul si nu ma refer la cele legate de Ton ci de Wumbrand. Sa vii acuma sa spui ca Wumbrand a umblat pe calea Satanei, dupa ce acest om a facut 14 ani de puscarie pentru Hristos mi se pare o insulta la inteligenta fiecarui crestin roman. Ori nici un pastor nu am vazut sa-i spuna acestui tinerel: i-ao mai usor baiete ca mergi pe aratura. Ori aceasta tacere este foarte foarte dubioasa si ma face sa cred ca multi pastori l-au invidiat pur si simplu pe Ton pentru darul lui extraordinar de invatator si s-au simtit eclipsati de el. Acum cand Ton este aruncat la gunoi ei se bucura de lucrul asta. Daca bisericile baptiste se afla pe mana unor astfel de pastori atunci sunt sanse mari ca bisericile baptiste romanesti sa nu mai reziste nici macar o generatie

  23. Examinare de An Nou

    A trecut iarasi un an, si-n hrisovul de-aur s-a inscris
    Un nou capitol din viata, ce sus in cer a fost inchis,
    Dar s-a-nceput o noua fila, in care zilnic se vor scrie
    Si-n anul nou ce a luat startul, rapoartele ca marturie.

    Cu ele ne vom intalni, cand va incepe-n cer judecata
    Cand cartile vor fi deschise, ca fiecare sa-si ia plata,
    Dupa insemnarile adnotate, de ingerii sfinti raportori
    Ce pentru ficare-n parte, ne-au fost puternici pazitori.

    Ei au vegheat asupra noastra si-au incercat ca zi de zi
    Sa ne conduca pasii vietii, spre-a nu ne mai impotrivi
    Vointei Tatalui Ceresc, de-a respecta al Sau Cuvant,
    Lasat ca norma a vietii, pentr-orice om de pe pamant.

    Ei staruiesc pe langa noi, sa fim statornici in credinta
    Si tabara in jurul nostru, gata, in clipele de neputinta,
    Sa ne salvaze din primejdii, ce inca noi nici nu le stim
    Daca din inima pe Dumnezeu, vom cauta sa Il iubim.

    E bine, sa ne punem idealuri, acum la inceput de an!
    Sa luptam lupta cea buna, nu lovind cu pumnu-n van,
    Caci stim ca la sfarsit de drum, e pregatita o cununa
    Pentru acel ce-n randuiala, isi duce pasii prin furtuna.

    Ne-asteapta in fiecare zi, cea mai atenta examinare
    A vietii noastre ce-o traim, fiind supusa la incercare,
    De-afi, sau de a nu fi, atat de consecventi dreptatii,
    Care ades se poticneste, in piata de obste-a cetatii.

    Va trebui de multe ori, a sta chiar singuri la spartura
    Cand multi din cei de langa noi, fug razna pe aratura,
    Gandind, ca prea-ntinsul ogor, al Evangheliei permite
    Pe orisicine care-l scurma, de-al suporta si al admite.

    Mai mult ca niciodata astazi, avem nevoie de unire,
    In pregatirea ce se cere, sa fim un gand si o simtire!
    Sa ne examinam gradina, a inimii, si sa ii smulgem
    Buruienile ce-o napadesc, ca tinta toti sa o ajungem!

    E timpul scurt ca sa il pierdem, prin subiecte inutile
    Cand vremea acestei pregatiri, ne cere alte ustensile,
    Ca sa zidim la templul vietii, in iubire si in rabdare
    Un caracter dupa Modelul, ce S-a dat pentru salvare.

    Sa ne sculam, sa luminam, si flacara sfanta a iubirii
    Sa straluceasca in departari, de unde razele infratirii,
    Sa stranga randurile toate, spre-acelasi scop inaripat,
    De a ajunge-n unitate, pe tot pamantu-n lung si-n lat!

    Flavius Laurian Duverna

  24. Pacea Domnului Isus fratilor!
    Sunt un crestin evanghelic din Romania, desi NU SUNT DEACORD cu miscarea Strajerul, si ma surprinde in mod neplacut decizia fratelui Iosif Ton, un frate prin care Domnul a lucrat mult in viata mea si pentru care am o pretuire extraordinara, totusi sa nu ne grabim sa condamnam oamenii, fratii nostri. Sa nu ii infieram si sa ii consideram anticristi, sa nu uitam lucrurile bune pe care le-au facut ei, sau mai corect spus pe care le-a facut Domnul prin ei. Haideti in loc sa spunem aaaaa fratele Ton uite ce a facut , stiam eu ca nu e credincios, ca nu e stabil ca e mistic ca e nu stiu cum… haideti mai bine sa ne rugam Domnului pentru lumina, pentru puterea si pentru pace intre frati. Da sa ne rugam Domnului pentru o trezire autentica in Romania (chiar vreti sa spuneti ca bisericile evanghelice nu au nevoie de asa ceva??) si sa ne rugam ca Domnul sa lucreze in viata fratelui Iosif si el sa se indrepte.

    Cat despre partea cu lupta pentru drepturi, da sunt deacord, desi eram foarte mic cand a avut loc revolutia, nu cred ca un cretin autentic trebuia sa se supuna regimului comunist. Cred ca aici Dumnezeu s-a folosit de Iosif Ton pentru a ii incuraja pe crestinii din Romania, si pentru ca credinta autentica in Isus Cristos sa nu fie suprimata. Ca a fost colaborator si ca a plecat afara cu misiune…. imi pare rau nu o cred.
    Desi trebuie sa avem o pozitie ferma in ceea ce privestea aceasta miscare gresita, a arunca cu noroi in … fratii nostri (cred ca unii sunt crestini autentici) nu cred ca este o solutie. Noi trebuie sa aratam unde gresesc ei si sa ne rugam ca Domnul sa ii luminieze
    Incolo fratilor, sa urmam sfatul lui Pavel, “CHIAR DACA NOI INSINE SAU CHIAR DACA UN INGER DIN CER AR VENI SA VA PROPOVADUIASCA O ALTA EVANGHELIE SA NU-I PRIMITI.”

  25. am mare respect pentru unii pastaori baptisti dar fratele asta care a scris scrisoarea asta mai mine se facea cioban(cand zic cioban zic cioban care are gija de oi nu pastor)si poate acum nu mai pierdeam timpul citind prostiile astea.

  26. Imi exprim aprecierea pentru dezbaterile,comentariile, cititorilor ai acestei scrisori,special lui George in data 06/12/2010

  27. mai fratioare Daniel Chiu , auzit-ai tu despre oglinda fratelui Marcu ?
    Doamne , da buna ti-ar mai fi !
    Stii de ce? Te-ai putea vedea si TU cat de nevrednic esti sa iei piatra (nicidecum sa dai cu ea).
    – Doamne , ai mila .

  28. interesanta poveste : daca tai pe cineva cu o muchie de diamant , rezulta o rana sangeranda si urata , dar care nu doare… nu?
    Autorului scrisorii , o inebare : nu te-ai gandit sa faci cariera in politica ? Acolo i-i nevoie de astfel de diamante , si vad ca ai „stofa”. In Biserica = TRUPUL lui Hristos nu exista . (nu ma refer la vriun registru de membralitate)

  29. Invatatorul iubirii (poezie de Daniel Chiu, 2008)

    ….
    Ati auzit ca vi s-a zis:
    „Pe cel ce ti-e aproape sa-l iubesti
    si sa urasti pe omul dusmanos!”
    Dar Eu va spun:
    „Iubiti-i pe vrasmasi!
    Cand vi se arunca-n fata blestemul hidos
    cu chipul luminat de calda raza
    voi binecuvantati!
    Iar pentru cei care va asupresc
    si-n prigonirea duhului firesc
    va asalteaza
    cu pasiunea dragostei sa va rugati!

    Fiti intelepti!
    ….

  30. Ura si Iubirea

    S-a zis demult, din vechime
    Ochi pentru ochi razbunare,
    Si dinte pentru dinte-oricine
    Sa dea rasplata, cu ardoare.

    Dar Domnul insa-a inversat:
    De loc sa nu ne impotrivim,
    Atunci cand raul ne-afectat,
    In dragoste, noi sa-l primim.

    Si-acelui ce greu ne loveste
    Peste obrazul nostru drept,
    Sa-l suportam, intelepteste,
    Loviti de suntem pe nedrept.

    Sa intoarcem, si pe celalalt
    Si, prin umilinta sa rabdam,
    S-ajungem standardul inalt
    In focul luptei ce-o purtam.

    Caci prin rabdare, fara ura
    Vom urca sus spre paradis,
    Iubirea fiind sfanta masura
    Asa cum Isus Domnu-a zis.

    O lume noua atunci vom fi
    Dupa-a Sa sfant-nfatisare,
    Cu Tatal Sfant ce ne-o zidi
    Prin Jertfa data, ca salvare.

    Flavius Laurian Duverna

  31. Ura si Iubirea

    S-a zis demult, din vechime
    Ochi pentru ochi razbunare,
    Si dinte pentru dinte-oricine
    Sa dea rasplata, cu ardoare.

    Dar Domnul insa-a inversat:
    De loc sa nu ne impotrivim,
    Atunci cand raul ne-afectat,
    In dragoste, noi sa-l primim.

    Si-acelui ce greu ne loveste
    Peste obrazul nostru drept,
    Sa-l suportam, intelepteste,
    Loviti de suntem pe nedrept.

    Sa intoarcem, si pe celalalt
    Si, prin umilinta sa rabdam,
    S-ajungem standardul inalt
    In focul luptei ce-o purtam.

    Caci prin rabdare, fara ura
    Vom urca sus spre paradis,
    Iubirea fiind sfanta masura
    Asa cum Isus Domnu-a zis.

    O lume noua atunci vom fi
    Dupa-a Sa sfanta-nf?tisare,
    Cu Tatal Sfant ce ne-o zidi
    Prin Jertfa data, ca salvare.

    Flavius Laurian Duverna

  32. Iata, voi sunteti, prieteni

    sarea-ntregului pamant

    gust placut sa dati oriunde

    pentru tot ce-i drept si sfant.

    Deci, pastrati-va puterea

    de-a sara cu-al vostru trai

    ca prin pilda voastra buna

    sa schimbati chiar iadu-n Rai.

    Nu sunteti prea multi in lume

    si nici faima nu ravniti

    insa maretia voastra

    sta in faptul ca iubiti

    De-ati pierdut iubirea sfanta

    si puterea de-a sara

    marturia voastra-n lume

    grabnic se va destrama.

    Ca si sarea cea mai pura

    dati-i lumii gust ceresc

    prin cuvantul din Scriptura

    dupa care multi tanjesc.

    Ei prin voi vedea-vor bine

    drumul bun, chiar daca-i greu;

    care-l duce pe oricine

    sus in cer la DUMNEZEU.

    Fiti binecuvantati de Domnul Isus singurul Salvator pentru omenire.

  33. Stimate domnule pastor Daniel Chiu din Chicago,

    Am auzit despre dvs mai multe lucruri pe care am sa vi le spun aici. Am auzit ca va laudati ca in biserica dvs oamenii sunt toti docili, supusi, tinerii nu umbla aiurea etc. Vreau insa sa va spun ca acesta nu este meritul dvs, nici pe departe. Asa ca nu cred ca e moral sa va laudati cu aceasta si am sa va spun de ce. In orice oras din SUA exista un grup de romani crestini care doresc sa traieasca mai strict (mai exemplar, daca vreti) decat altii. Daca te declari pastor fundamentalist, strict, ultra-conservator, ii vei atrage pe cei care doresc sa o tina asa. Dvs nu ati format pe nimeni. Dimpotriva, am inteles ca de multe ori ati scos oameni din biserica. In plus, vreau sa va spun ceva. Nu cred ca oamenii din biserica dvs sunt un exemplu pt ca nici dvs nu sunteti un exemplu pozitiv pt romani din SUA. Chiar si aceasta scrisoare penibila dovedeste acest lucru. Daca cineva nu este baptist fundamentalist sau trece de la teologia baptista la o alta teologie, nu inseamna ca este eretic. Domnul Iosif Ton este un om al lui Dumnezeu. Altfel, var fi dat in judecata pentru calomnie. Nu cred ca puteti sa sustineti cu dovezi toate acuzatiile pe care i le aduceti in acest articol. Dvs cred ca nu cunoasteti legile americane. In SUA se face si puscarie pentru calomnie. Aveti un tupeu exagerat. Cum va permiteti sa jigniti pe cineva in felul acesta doar pt ca nu a ramas baftist pana la moarte? Pana la urma religia e totul? Cate lucruri trebuie sa faci sa fii mantuit. V-am auzit cateva predici si vreau sa va spun ca modul dvs de actiune contrasteaza izbitor cu ceea ce predicati. Dvs nu stiti ce inseamna „libertate religioasa”. Daca ati avea putere, ati face dictatura baptista atat in Romania cat si in SUA. Predicati apa si beti vin si asteptati ca lumea sa va respecte. Sunteti mai rau ca fariseii de odinioara. Considerati ca e oportun sa aruncati cu mizerii dupa unul care pleaca de la baptisti dar nu considerati normal sa discutam public, tot pe net, viata unui pastor baptist (fundamentalist) in actiune. Nu ati spus nimic despre duplicitatea pastorului Paul Negrut care si-a permis sa plagieze in timp ce ii pedepseste aspru pe altii care se fac vinovati de pacate mai mici. Daca aveti putin bun simt, va rog sa va prezentati punctul de vedere si despre acest incident. Sa nu-mi spuneti ca nu stiti ca ar fi o mare ipocrizie. Cum se face ca sunteti „expert” in Iosif Ton dar nu stiti nimic de cel care conduce (din umbra) Uniunea Baptista din Romania? Astept un raspuns punctual.

  34. Ma mir cum aceasta revista a fost de acord sa publice un astfel de articol penibil. Pai daca e normal ca cineva sa se adreseze in acesti termeni cand nu este de acord cu crezul cuiva, atunci e normal si moral ca si altii sa se adreseze in acelasi mod cand nu sunt de acord cu baptistii. Acest Daniel Chiu sfideaza orice lege a bunului simt prin acest articol. Ce ati spune daca toate confiesiunile crestine nebaptiste ar scrie articole in care sa sustina sus si tare ca potrivit opiniilor lor, baptistii sunt proroci ai lui Baal? Oare nu a invatat nimic acest Chiu in SUA?
    Baptistii au cerut libertate religioasa celor din SUA si acum incep sa-si bata joc ei de altii care isi schimba convingerile religioase. Si o fac in numele Scripturii. Oare ceilalti de care va bateti joc, domnule Chiu, nu au Biblie? Daca ei o inteleg diferit nu inseamna ca sunt eretici. Cand ei ar riposta la fel si si-ar exprima in mod liber opiniile despre dvs, imediat ati sti sa sarjati si sa le spuneti ca nu au nici un drept sa o faca. Sa stiti ca tot asa considera si alti extremisti religiosi din Middle East. Nu se cade sa fim farisei care sa ne strigam neprihanirea pe toate gardurile. Ipocrizia dvs este evidenta. Daca e normal sa atacati un crestin baptist pentru „abateri” atunci e normal sa atacati orice pastor baptist si pt alte abateri (ma refer la pastori care raman baptsiti in teologie). Daca nu o faceti ci ii atacati miseleste doar pe cei care parasesc in oarecare masura religia baptista fundamentalista si nu va deranjeaza baptistii care raman baptisti dar calca Cuvantul lui Dumenzeu, inseamna ca sunteti infuzat de religie dar nu-L aveti pe Dumnezeu. Un crestin nu se comporta in felul acesta.
    Daca var copia toti liderii religiosi, ar fi dezastru in lumea aceasta. Nu te opreste nimeni sa-ti expui principiile dar nu ataca pe altii ca dai dovada de lipsa celor 7 ani de acasa. Pe langa religia baptista, domnule Chiu, parintii ar fi trebuit sa te invete si cum sa iti respecti semenii si atunci cand nu sunt exact ca si tine (inchistati in dogme si exclusivisti). Nu poti sa spui ca ai dragoste cand faci aceasta dicriminare. Vreau sa te vad ca te legi la fel si de alti pastori baptisti baptisti si atunci vei demonstra ca nu dicriminezi impotriva celor care nu sunt fundamentalisti.

  35. Pentru Daniel Chiu.
    Vreau sa-ti spun cateva intrebari. Toti pastorii baptisti (necarismatici) in exercitiu sunt curati? Daca nu, atunci considerati ca este oportun sa ne legam de viata lor si sa o depanam pe toate siturile? (Daca e normal sa faceti asa cu Ton, de ce nu am face-o si cu ei?). Vreau sa vad ce principiu folositi.
    Nu-mi explicati nimic de Iosif Ton ci vreau sa stiu in virtutea carui principiu va hazardati sa va exprimati in acesti termeni si sa facem un principiu general. Nu puteti sa facei o lege doar pentru Daniel Chiu (cu drepturi exclusive) sau doar pt baptisti fundamentalisti. Vreau sa vad o regula generala pe care dvs considerati ca e OK sa o aplicam. Astept un raspuns sincer din partea lui Daniel Chiu. Cum sa ne comportam cand avem convingeri religioase diferite si cand avem impresia ca noi detinem tot adevarul iar altii sunt „orbi” si nu-l vad? Eu pot sa caut exemple de baptisti eronati si sa ii pun alaturi de Chiu si sa spun ca „astia sunt baptistii”. Exemplele nu spun nimic. Pe baza unor exemple negative am putea desfiinta si biserica baptista. Veniti cu principii solide pe care oamenii pot sa le aplice, sa va urmeze exemplul. Daca Daniel Chiu isi permite sa sara calul cand vrea el si considera ca altii nu au acelasi drept, atunci nu este el plin de mandrie? Desigur ca este. Atunci al cui fiu este?
    Va intreb in modul cel mai serios pt ca mi se pare ca omul acesta a intrecut orice masura si se crede un mic dumnezeu pe pamant cu drepturi privilegiate. Astept un raspuns la intrebarea: pot sa va urmeze si altii exemplul atunci cand nu sunt de acord cu „fratii lor”? Am vazut ca ati scris pe undeva ca aveti acest drept pt ca Iosif Ton se declara baptist. Wow! Nu mai spuneti? Deci asta inseamna ca cele cateva mii de pastori baptisti au dreptul moral sa-l atace dur pe Ton pt ca nu mai crede ca ei? Atunci si biserica ortodoxa ar trebui sa ii atace pe cei de la Oastea Domnului pt ca se declara ortodocsi dar invatatura lor este putin diferita de a ortodocsilor. Sau nu putem aplica acest principiu in alte cazuri decat strict in cazul CHiu? Daca da, inseamna ca acest Daniel Chiu poate sa intervina cand vor muschii lui, sa sara la beregata oricui, nu in virtutea unui principiu ci pe baza pornirilor firii care-l conduce!

  36. Dragii mei,

    Propun sa discutam punctual despre intrebarile si chestiunile ridicate in cele trei materiale de mai jos, care sunt de fapt o reactie la acest articol.

    Articolul numarul 1:

    http://www.bruxellesmission.org/index.php?option=com_content&view=article&id=757:daniel-chiu-incearc-s-impun-religia-baptist-fundamentalist-cu-fora&catid=49:opinii&Itemid=49

    Articolul numarul 2:

    http://www.bruxellesmission.org/index.php?option=com_content&view=article&id=762:daniel-chiu-un-pastor-extremist-din-chicago-care-repar-religiile-defecteq-i-reneag-miracolele-dumnezeieti&catid=49:opinii&Itemid=49

    Articolul numarul 3:

    http://www.bruxellesmission.org/index.php?option=com_content&view=article&id=766:arta-de-a-rzbi-in-via-clcand-pe-cadavre-varianta-pastorului-daniel-chiu&catid=49:opinii&Itemid=49

    Nu vreau sa dati doar calificative ci sa explicati daca e normal cum actioneaza Chiu sau nu. Ce sar intampla in spatiul evanghelic daca toti pastorii si-ar exprima opiniile in acest mod?

  37. Un romanas maruntel

    Mariane, tu esti belgian ? Locuiesti in Anvers ?

    Ia zi-mi cum a fost cu sarbatoarea clatitelor la voi ? Ca dupa cum vaz o cam pui de scoverzi !!!

    Textul sau textele de care zici sunt tipic americanoide, ase cum a zis depre voi reverend Peter Lascu si Benjamen Zegran, ca faceti profit colosal companiilor de telefonie americane si europene in loc sa duceti banii aceia la ei in persheie.

    De ce nu convocati voi acolo o conferinta sau conventie, ca parca ase ii ziceti si sa-i puneti pe Ton si Chiu intre Branzei si ala de i-am uitat acuma numele…
    Sa povesteasca fiecare ce-l doare si sa va pupati cu totii la piata si sa nu mai infectati Ioropa cu microbii galcevei pentico-baptist-strajeriste si toniste si chiu-iste.

    Ca noi suntem diaspora cinstita si muncim de ne spetim, in timp ce voi care ati prins America inainte de criza v-ati imbuibat. Domnul iubeste pe toti pacatosii si nu doreste pieirea nimanui, ai inteles sau ai luat-o pe (A)invers ???

  38. Inteleg ca Daniel Chiu este fiul lui Pavel Chiu. Am auzit o ilustratie a pastorului Paul Negrut in care spunea despre un alt fiu al lui Pavel Chiu (Aurel) care o luase razna. Mai exact si-a lasat sotia cu copiii si a plecat cu o „femeie stricata”. Imediat, Pavel Chiu renunta la amvon si sta pe banca pana cand fiul Aurel se intoarce la nevasta. Paul Negrut il da aici pe Pavel Chiu ca un exemplu de erou. Ce fapta eroica! Sa renunti la amvon cand atatia altii nu ar renunta nici daca le-ai pune automatul in coaste! Nu stiu ce logica are Paul Negrut, dar dupa parerea mea, eroul principal din toata aceasta ilustratie nu e Pavel Chiu ci sotia lui Aurel Chiu. Aceasta este eroina care l-a primit inapoi pe baptistul fundamentalist dupa ce a calcat in strachini. O alta observatie: nu vi se parea normal ca Pavel Chiu, un predicator radical, care ii critica cu duritate pe altii pentru chestii mai minore decat abaterea lui Aurel, sa fi renuntat la amvon? Mi se pare perfect normal acel gest, nimic deosebit. Cum ar fi putut sa-si continue predicile moralizatoare cand el dadea cu bocancii in altii carora le plecau copiii in lume? Asa ca romanasule maruntel, stai si tu stramb si judeca drept chiar daca esti la cules de capsuni prin nu stiu ce catun belgian.

  39. @ Romanas Maruntel. Romanii din SUA nu fac profit companiilor de telefoane pt ca avem Magic Jack si vorbim pe gratis (platim $70 pe 5 ani) si vorbim nelimitat cu rudeniile si prietenii din Romania care si ei au Magic Jack si au numar de SUA in Romania. Asta ca nu iti mai dai pe telefoane tot salariu pe care-l castigi in agricultura, in diaspora.
    Propunea-i ca Iosif Ton sa se intalneasca cu Daniel Chiu. Dupa parerea ta, crezi ca se poate discuta civilizat cu calvinistul de Chiu? Unde ar ajunge discutia daca Ton ar adopta aceeasi termeni de exprimare in conversatie, pe care-i foloseste Chiu?
    De exemplu, daca as participa si eu la talk show cu Ton si Chiu, as folosi un limbaj si mai radical cu referire la calvinisti si fundamentalisti. Asta ca sa nu ma las la Chiu, daca tot el e reperul dupa care ne ghidam.

  40. Daniel Chiu spune despre Ton verzi si uscate. Aici e vorba de indivie si de ranchiuna. Chiu s-a facut albastru de nervi si nu stie ce sa mai faca si acum face crize isterice. Daca nu, atunci sa ne spuna si noua dupa ce principiu (biblic) s-a ghidat cand a scos pe tapet tot trecutul (real sau imaginar) al fratelui Iosif Ton. Daca s-a bazat pe un principiu, atunci ar fi normal ca Daniel Chiu sa procedeze la fel si cu alti pastori baptisti fundamentalisti in exercitiu. Sau vreti sa spuneti ca nici unul din pastorii baptisti, in exercitiu, nu au un trecut discutabil? (si pacate mult mai grave decat ale lui Ton). Prin urmare, dvs nu cred ca ati folosit un principiu ci v-ati razbunat prin acesta scrisoare. Stiam ca e invidie intre predicatori. Stiam ca Paul Negrut, desi a crescut la picioarele lui Ton, nu l-a invitat sa predice deloc in biserica facuta de Ton. Stim cu totii ca Negrut a fost prins cu plagiatura si pe timpul lui Ceausescu a mintit ca este apicultor ca sa scape de „persecutie”, sa nu cumva sa sufere pentru Domnul. Asta „ca sa poata sa predice in continuare” spune el. Ce sa spunem atunci de Wurmbrand? Oare de ce el nu a procedat la fel? Acum, Negrut ii critica dur pe altii vinovati de abateri mult mai mici. Aici este problema. Pana mai ieri il ascultam cu placere pe Negrut. Acum, imi dau seama ca intre ceea ce predica si ceea ce face este o discrepanta foarte mare. Cat despre Daniel Chiu, daca ziceti ca a studiat filozofia, ma mir ca nu a invatat principiul elementar al acestei discipline si anume „Daca taceai, filozof ramaneai…”.

  41. Va invit sa cititi alte doua articole despre cazul „Iosif Ton” la adresele de mai jos:

    http://www.bruxellesmission.org/index.php?option=com_content&view=article&id=738:ipocrizia-si-invidia-isi-dau-mana-atunci-cand-e-vorba-de-a-nedreptati-un-mentor-crestin&catid=49:opinii&Itemid=49

    Cel de-al doilea articol se afla la adresa:

    http://www.bruxellesmission.org/index.php?option=com_content&view=article&id=744:inchiziia-modern-o-dedicaie-special-a-baptitilor-pentru-domnul-iosif-on-&catid=49:opinii&Itemid=49

    Se pare ca daca iti schimbi convingerile religioase (baptiste) o serie de pastori baptisti considera ca au dreptul legal si moral de-a te improsca cu noroi pe INTERNET. Sa nu incerci sa le raspunzi sa iei apararea victimei pt ca dintr-odata acesti lideri „infailibili” iti vor sari la beregata si te vor intreba: „Cine esti tu?”, iti vor spune „sa nu judeci”, te vor asigura ca starea ta spirituala este una deplorabila etc. Prin urmare doar ei au dreptul sa judece. In lumea aceasta sunt cateva mii de religii care cred acelasi lucru. Ce inseamna totusi „libertate religioasa”? Daca „libertate religioasa” inseamna ca poti sa treci de la catolici la baptisti si catolicii nu ar avea voie sa te batjocoreasca, atunci libertate religioasa inseamna si sa treci de la baptisti sau sa depasesti convingerile baptiste fara sa fii improscat cu noroi de catre baptisti. Paul Negrut, Doru Hnatiuc, Daniel Chiu si altii de teapa lor, nu sunt insa de acord cu aceasta „egalitate” pe piata religiei. Daca ar fi dupa ei, ar instaura imediat dictatura baptista si totalitarismul organizatiei sau bisericii pe care ei o conduc. Toata lumea ar fi obligata sa adere la organizatia sau biserica la care ei sunt „sefi”.

  42. Pastorul Daniel Chiu si-a facut un obicei din a ataca alti credinciosi in predicile sale. Inainte se lega sistematic de credinciosii ortodocsi si de religia lor. Constat cu uimire si cu mahnire ca aceste atacuri nu-i mai ajung!

    Acum el duce si un razboi intraconfesional (scrie asa de urat despre Iosif Ton, incat nici dusmanii nu cred ca ar scrie in acest fel!). Razboiaele cu cuvantul, purtate de Daniel Chiu, intra si interconfesional, nu-i sunt pe plac lui Dumnezeu si am convingerea ca aceste idei mizerabile vin din alta parte, nu din Sfanta Scriptura. Oamenii merg la biserica pentru a-l intalni pe Dumnezeu si pentru a-si gasi pacea spirituala. Invataturile curioase ale pastorului Chiu seamana tot mai putin cu invataturile crestine. In schimb ele sunt atacuri la persoana asupra fratilor lui de credinta si asupra credinciosilor din alte religii. Atata ura razbate din cuvintele lui Daniel Chiu incat ma intreb de unde provine si cat o sa-i mai rabde Dumnezeu ereziile?

  43. Un romanas maruntel

    Apoi la cules capsuni nu poti sta decat stramb, maria ta Robert. Nu stiu prin ce catun belgian mananci tu scoverzi, dar daca ai fi roman ai sti ca pe la noi nu se mai cultiva capsuni, ca toti vor de popa si notar si de brutar. Rar de tot se mai face cate unul si zidar, iar tarina s-a mutat in crasma; acolo se ara, acolo se secera !!! In timpul ce le mai ramane, sarmanilor concetateni romanasi, vorbesc la telefon, carcotesc pe bloguri, ase cum faceti voi si tot asteapta sa vina americanii… Amu judeca si tu daca-i drept ase?!
    Bine ca si daca-i gratis vorbitu’ la telefon, cum zice Sandel, tot nu-i in castig, ci in paguba. Si inca paguba grea si amara !!! Ca-i mare pacat, crestineste vorbind, sa ponegresti toata ziua si in stanga si in dreapta si sa te latri cu toti cainii si sa-ti speli rufele cu strainii…
    Uite de exemplu autorul acestui articol care se vrea aparator al lui Ton Iosif, „tonist” adica:
    Atata nu l-a dus mintea sa puna niste ghilimele sau un semn al intrebarii la urma sau pur si simplu sa scrie raspicat, sa rosteasca apasat – Iosif Ton NU se alatura prorocilor lui Baal ! Face-s-ar el, autorul, plugar !!!
    Cat despre blogu ala din capitala imperiului european, eu am auzit ca-i american ! Totusi unde isi va avea oare sediul profetul mincinos, la Moscova, la Washingthon sau la Bruxel ? Ca fiara zice ca-i umblatoare…

  44. O,DUMNEZEUL MEU!DACA IN NECREDINTA NOASTRA CULTURALIZATA SI IN TEOLOGIA NOASTRA OBSCURA SI IN SLABICIUNEA NOASTRA SPIRITUALA AM INTRISTAT SI INCA MAI INTRISTAM PE DUHUL SFANT,DE CE NU NE VERSI DIN GURA TA?DACA NU POTI SA TE FOLOSESTI DE NOI SI NU POTI LUCRA PRIN NOI,ATUNCI TE RUGAM,DUMNEZEULE,FE CEVA FARA NOI!TRECI PE LANGA NOI SI ALEGETI UN POPOR DIN CEI CARE ACUM NU TE CUNOSC!MANTUIESTE-I,SFINTESTE-I SI IMPUTERNICESTE-I PRIN DUHUL SFANT PENTRU O MISIUNE A MINUNILOR!TRIMITE-I IN LUME”FRUMOSI CA LUNA,CURATI CA SOARELE SI VITEJI CA O ARMATA DE FLAMURI DESFASURATE”,CA SA TREZEASCA LA VIATA O BISERICA BOLNAVA SI SA CUTREMURE DIN TEMELII O LUME INGLODATA IN PA CAT. ” LEONARD REVENHILL” FARA COMENTARII!!!!!!!!!!

  45. NU STIU CUM NE MAI INGADIE DUMNEZEU,VA MAI GASII OARE CREDINTA DOMNUL ISUS LA INTOARCERE? DOAMNE AI MILA NU NE LASA SA AJUNGEM INAINTEA TA SI SA NE SPUI CURAT „PLECATI DE LA MINE VOI TOTI CARE LUCRATI FARADELEGEA,NICIODATA NU VAM CUNOSCUT”

  46. NU ESTE DE MIRARE CA ROMA NU NE MAI NUMESTE PROTESTANTI,ASTFEL SE PARE CA NICHI DE INCHIZITIE NU MAI AU NEVOIE,PENTRU CA NU MAI REPREZENTAM NICI UN PERICOL PENTRU EI

  47. Lumea musulmana manifesta un tip de „toleranta” fata de crestini. Va redau mai jos ce s-a intamplat in urma cu cativa ani:

    – în 2006, preotul Andrea Santoro este împu?cat mortal în biserica sa din localitatea Trabzon, chiar în timpul slujbei, de c?tre un baiat de 16 ani care “avea probleme psihice”.

    – în 2007, preotul catolic Adriano Franchini din Ismir a fost înjunghiat în stomac de un tân?r de 19 ani
    tot in 2007, un comando format din 5 persoane p?trunde într-o tipografie din localitatea Malatia –Anatolia- unde se tip?reau biblii, ?i ucide 3 cre?tini, unul fiind cet??ean german. Tipografia este distrus?.

    Crestinii sunt persecutati de catre musulmani. Apoi crestinii adevarati sunt persecutati si stigmatizati de alti crestini. Toti cei care nu sunt pe placul nostru sunt considerati „proroci ai lui Baal” si exclusi din comunitatile noastre. Apoi, musulmanii, fara sa tina cont de denominatia crestina, ne exclud pe toti, ii ucid pe crestini, ii maltrateaza, ii batjocoresc. Bine ar fi sa ne unim cu totii si sa ne rugam pt crestinii din Afganistan, Pakistan, Uruguai, Iran si Coreea de Nord. In mijlocul persecutiei, ei nu au dispozitie pt a vedea paiul din ochiul aproapelui. „Cine va rabda pana la sfarsit, va fi mantuit iar cine nu, va fi osandit”. Cred ca sar cadea sa umblam cu frica in timpul pribegiei noastre si sa nu dam prilej celui rau. Vreau sa-i vad pe Daniel Chiu si Iosif Ton la aceeasi masa dar nu intr-o disputa interconfesionala ci sa discute despre ceea ce-i uneste. Cand fiecare incearca sa arate ca el are dreptate iar celalalt e eretic, nu cred ca-i Duhul lui Hristos acolo ci e un duh de cearta si de slava desarta: sa dovedesti ca tu esti mai presus de toti iar ceilalti sunt eretici. Oare „eretici” sunt fratii nostri care sunt persecutati in lumea musulmana?

  48. asa da raspuns la miscarea strajerilor, inclusiv iosif ton, pacat de un asa om cu atata cunostinta biblica. sa ne dea dumnezeu calauzire sa stam langa el si sa ne hranim cu painea vietii, care este autentica, nu doar o experienta vremelnica. god bless romania and america.

  49. Emanuel, voi habar nu aveti ce este „Miscarea Strajerilor”.
    De ce nu ati intrat pe situl lor: strajeri.ro si sa va uitati la intrunirile lor din Baile Felix, nu sa cautati doar pastori extremisti de prin America sau din Africa. Daca stajerii care se intalnesc periodic la Baile Felix pt post si rugaciune si atatia oameni s-au mantuit prin ei, sunt eretici, atunci baptistii fundamentalisti sunt ATEI ! Nu inghititi orice galusca cu eticheta falsa prezentata de Paul Negrut sau portavocea acestuia, Prof. Marius Cruceru. Astia au functii prin organizatia numita „Uniunea Bisericilor Baptiste” si au un interes sa detina monopolul asupra crestinilor baptisti.
    Nu te-ai intrebat de ce Paul Negrut nu l-a invitat pe Iosif Ton sa predice la biserica Emanuel in ultimii 20 de ani? Esti de acord ca Ton a facut pt baptisti cat n-a facut nici un alt pastor? Pai atunci de ce v-ati comportat in halul asta cu el?
    Nu ti se pare normal ca ar fi fost crestineste din partea lui Paul Negrut sa-l invite periodic sa predice la Emanuel? Toti stiu ca Negrut a fost cel care s-a opus si Negrut este cel care vrea sa conduca singur Uniunea. Negrut niciodata nu propune in termeni mai modesti, de pe o pozitie mai smerita, cum se cade unui pastor ci intotdeauna scrie in cuvinte radicale: „ori faceti cum zic eu, ori va descalificati”. Chiar daca el a facut psihologie, dar baptistii au si alti oameni care gandesc si sunt calauziti de Dumnezeu, in afara de Paul Negrut. Potrivit ar fi ca el sa faca o sugestie cand are de spus ceva si apoi sa-i lase liberi pe ceilalti pastori, oameni maturi, cu frica de Dumnezeu, sa raspunda. Dorinta aceasta de a dicta nu e buna, chiar si atunci cand detii adevarul. In smerenie, trebuie sa recunosti ca nu doar tu si prietenii tai (Hnatiuc, Cruceru etc) sunt oameni responsabili. De acord? Daca da, nu-l mai judecati pe Iosif Ton ca a plecat dintr-o religie manipulata la nivel inalt de catre un pastor sforar numit Paul NEGRUT. E trist dar adevarat. Daca nu sunteti de acord, va rog sa ne scrieti de ce Iosif Ton nu a fost invitat sa predice la Emanuel si cine a fost cel care s-a opus.

  50. Am o dilema in privinta acestor baptisti : Paul Negrut si Daniel Chiu. Primul este arminianist iar al doilea este calvinist. Care din ei este “eretic”? Care din cei doi “duce poporul in ratacire”? Diferenta aceasta este cu privire la cea mai importanta doctrina din Biblie: doctrina mantuirii. Totusi, baptistii fundamentalisti ii iau in brate pe amandoi in timp ce pe altii ii acuza de “erezie” pentru diferente teologice in subiecte mai secundare. Atata timp cat ambii sunt “oameni de partid” adica sustin baptismul fundamentalist se pare ca sunt OK. De asemenea, acest exemplu arata clar ca exista baptisti de mai multe feluri iar pt baptistii fundamentalisti care ii iau in brate pe cei doi care predica lucruri diametral opuse e mult mai importanta religia decat doctrina. Daca ar tine la doctrina, ar riposta la fel de vehement fata de cel care nu are aceeasi opinie ca si ei, cum riposteaza fata de Strajeri si carismatici. Pentru mine e ciudat faptul ca baptistii arminianisti cu baptistii calvinisti nu isi retrag ordinarile, nu se suspenda si nu se exclud din bisericile lor unii pe altii. Oare ce ar spune inteleptul Solomon despre asta, daca ar fi in viata? “O desertaciune a desertaciunilor….”

  51. Din moment ce pastorul baptist fundamentalist Daniel Chiu predica calvinismul iar pastorul baptist fundamentalist Paul Negrut predica arminianismul, as vrea sa stiu care din ei este eretic? Care din cei doi este „proroc a lui Baal”? Diferenta e una radicala, privitoare la doctrina mantuirii. Daca baptistii sunt chiar asa stricti in doctrina, cum de tolereaza in randul lor doua curente total diferite dar riposteaza dur in privinta unei diferente referioare la Ioan cap.12? E ciudat faptul ca pt Paul Negrut (un arminianist convins) e mai eretic un „baptist carismatic” decat un „baptist calvinist”. Aceasta denota clar ca pentru ei este mult mai importanta „religia” decat „doctrina”.
    Baptistii calvinisti sunt pana la urma tot BAPTISTI. Pe cand „baptistii carismatici” se apropie in crezul lor de penticostali. Cu toate acestea, intre baptistii calvinisti si cei arminianisti este o diferenta enorm de mare (in ce priveste doctrina mantuirii). Dar pe cine chiar intereseaza „doctrina”?
    Folosim doctrina ca pretext atunci cand vrem sa ne napustim asupra unora, ca rechinii atunci cand simt miros sange….
    „Doctrina” e un pretext bun atunci cand vrei sa sfasiem pe cineva.

  52. Dragii mei!!!

    In primul rand doresc ca Dumnezeu sa aiba mila de noi.
    Eu am fost la biserica la chicago la fr. Daniel si a fost ok. Dar fr. Daniel ce a fost pe vremea lu ceausescu este trecut noi trebuie sa discutam prezentu. Cu privire la prooroci mincinosi sant destui dar aceasta nu inseamna ca nu sant si proroci de la Dumnezeu cu privire la miscarea strajeru , ce fac ei contra bibliei? Vorbirea in limbi e biblica de asemeni prorocia si vedenia acum noi trebuie sa verificam biblic daca intro biserica sant de exemplu 5 proroci daca e de la Dumnezeu sau nu dar se face in lungimea si latura bibliei si fr. Ton a zis ca nu tot ce se face in miscarea strajeru este biblic. Si de aceea a ales sai ajute ca invatator adica sa faca un adjust in lucrare.

  53. Eu sunt o persoana simpla,l-am ascultat pe Ton in Biserica noastra,ce spune fr.Chiu mi se pare tare real,Ton e o persoana mandra,vrea sa fie doar invatator nu si frate,slujitor.A venit la Biserica si a urcat direct la amvon,nu a participat cu noi la ora de rugaciune ce e mult mai importanta decat toata pledoaria ce-a tinut-o.Apoi vrea sa fie ascultat de multime…Biserica incepe de la 2-3,pe la sate unde sunt biserici mici ?????cine l-a vazut pe Ton….si mai bine ca nu l-au vazut ca n-aveau ce invata de la invatatorul Ton ,credinciosii au INVATATOR!!!Stiti ceva fratilor!?E MULT MAI BINE FARA EL!!!!

  54. La vremuri tulburi … pastori tulburi ! I-mi face impresia ca fr. Chiu vrea sa trezeasca la viata INCHIZITIA … Mi-l si imaginez pe fratele stand aplecat asupra batranelului „charismatic” Ton indesand in dansul unul cate unul … bidoane cu ” apa vietii” intr-o incercare disperata de a-l readuce la DREAPTA CREDINTA …. Ce uita fr. pastor in fapt este ca, nici unul dintre noi nu se califica a porni INTIFADA impotriva aproapelui … din motive cat se poate de obiective … TOTI ascundem in manute ( CONSTIINTA)… cate un pacatel mai mic sau mai mare … asa ca, gasesc deosebit de periculoasa aceasta tentativa a fr. Chiu de a-l LINSA pe Omul Ton … Ca aici vorbim de LINSAJ in adevaratul sens al cuvantului si nu doar de o confruntare a DOCTRINELOR este evident … fr. Chiu foloseste in aceasta infruntare ( care ar fi trebuit sa fie una loiala) de pe taramul CREDINTEI … lovituri nepermise ( la un asemenea nivel), sub centura … aducand in discutie trecutul colaborationist al Patriarhului ( ce e scris e scris) Baptismului Romanesc. Acum ! … Cum as putea in atare situatie sa mai iau in serios predicile despre IUBIRE si IUBIREA APROAPELUI ale fr.-lui Chiu? Greu de zis ! Din cate vad si CREDINTA fr. pastor functioneaza dupa ” principiul” … ” Sa nu faci ce face popa ! Sa faci ce zice popa … !

  55. Si uite asa fara sa vreau am dat si eu intro seara de aceste articole despre fratele Ton si despre cei ce intrun fel sau atltu sunt judecatori, adica fratele Negrut si respectiv fratele Chiu pe care ii ascult cu mare placere atunci cand predica.Ceia ce ma intriga in aceste articole este faptul ca cei ce acuza ca proroci de acolo sau de dincolo sunt proroci lui baal de ce nu fac testul lui Ilie Tijbitu ca sa vada si spectatori de pe margini care este adevarul;-sau va e frica?.Problemele oridecare ar fi ele rezolvatile biblic ca diavolul sa nu aiba castig segmentand mai mult si nu mai folositi acel dicton dezbina si cucereste. ,,Dumnezeu sa va binecuvinteze”

  56. Dumnezeu sa va dea mult har si intelepciune,ca aveti nevoie! De multe ori cand te apleci sa i ei piatra si sa arunci, sa ai grija sa nu te lovesti cu ea! God bless you

  57. Domnule Pastor Chiu ! Rau de tot te mai chinuie aceasta boala a batjocurii. Ce spune Biblia in Psalmul 119:51 ? ”Ni?te îngâmfa?i mi-arunc? batjocuri; totu?i eu nu m? abat de la Legea Ta”. Numai un inganfat ca dumneata poate fi asa batjocoritor.Cum poti spune ca fr. Iosif Ton s-a alaturat proorocilor lui Baal ? Macar stii cine a fost acest Baal ? – Ce are de-a face Zeul fertilitatii cu rugaciunile si invataturile fr. Iosif Ton ? Sunt doar niste batjocuri aruncate pentru care vei da socoteala inaintea lui Dumnezeu … si aspra-ti va fi pedeapsa !
    Pana una alta hai sa trecem la teologie:
    Conform teologiei pe care ai invata-o pana acum, as vrea sa te intreb:
    Este Biserica Trupul lui Hristos ? Daca nu este, atunci ce este ?
    Daca da… atunci versetul 27 din 1 Corinteni cap. 12 la cine se refera ? Doar la Ucenicii care au trait in vremea Domnului Isus Hristos ? sau la toata Biserica Universala ?
    Daca acest text se refera doar la Biserica primara (doar la Ucenici) atunci mai exista Trupul lui Hristos pe pamant ? Daca mai exista, atunci care este acest trup ? Este cumva Biserica ? Daca este Biserica, versetul 28 din 1 Corinteni, cap. 12 ce spune ? Ce a randuit Dumnezeu in Biserica ?
    Daca Dumnezeu a randuit in Biserica: intai Apostoli, al doilea Proroci, al treilea Invatatori, apoi pe cei ce au darul minunilor, apoi pe cei ce au darul tamaduirilor, carmuitori si cei ce vorbesc in felurite limbi.
    As vrea sa te intreb pe dumneata… ce esti in Trupul lui Hristos ? Poti sa te numesti apostol ? sau Invatator ? sau ce slujba crezi ca ai ? probabil ca prima nu ti se potriveste… a doua nu o accepti, (fiindca s-a desfiintat dupa primul secol, dupa doctrina voastra)… a treia o accepti ? Dar cand si unde s-a facut imparteala aceasta – care din slujbe sa se desfiinteze si care sa dainuiasca peste veacuri ? Ori s-au desfiintat toate ori niciuna ! Daca s-au desfiintat toate… inseamna ca Trupul lui Hristos ori nu mai exista pe pamant, ori este un Trup gol… fara daruri, fara slujbe !
    Daca este gol, atunci voi unde va regasiti ? pe cine slujiti ?
    Daca nu este gol atunci cum este ? Exista undeva in istorie un timp cand Dumnezeu a facut o cernere a darurilor ? le-a anulat El pe careva considerand ca prima data a fost prea generos si a dat prea multe daruri ? Eu inca nu am gasit nici in Biblie, nici in alte scrieri, nici intr-o carte de istorie ca s-ar fi intamplat aceasta triere a darurilor.
    Problema la voi este ca din cauza mandriei nu au loc darurile Duhului Sfant… cum sa te supui unui Duh ? Cum sa va lasati voi calauziti ? cand voi sunteti ”calauzitorii intelepti!”
    Cel mai potrivit verset pentru voi este in Luca 11.52 – ”Vai de voi, învatatori ai Legii! Pentru ca voi ati pus mana pe cheia cunostintei: nici voi n-ati intrat, iar pe cei ce voiau sa intre i-ati impiedicat sa intre.”
    Asta faceti voi si biciuiti pe cei ce vor sa intre !ii batjocoriti, defaimandu-i – spunand ca s-au alaturat proorocilor lui Baal.

    Darurile Duhului Sfant Nu au fost triate. Ele exista si azi ca si la inceput. In Trupul lui Hristos se manifesta si azi toate darurile Duhului Sfant…problema mare e – ca voi sunteti in afara acesui Trup, de aceea nu le aveti !
    Citez din Proverbe cap. 29. vers. 18 ”Cand nu este nici o descoperire Dumnezeiasca, poporul este fara frau”
    Pe unde va regasiti ? in ce trup ?
    Va recomand sa mai studiati Sfintele Scripturi, ca deocamdata ati ales doar ce va place, anuland dupa bunul plac si eliminand ce nu va place !

    Pe curand !

  58. Pastore pastore ! – potrivea mai bine titlul ”Blasfemia deschisa a pastorului Daniel Chiu”, pentru ca ceea ce scrii seamana a blasfemie !
    Ma tot intreb cum poate un pastor sa nascoceasca astfel de lucruri ?
    Ma tot mir cum un pastor isi rezerva atata timp sa scrie blasfemii in loc sa-si pregateasca predinci pentru slujba din biserica ?
    Um pastor adevarat nu are timp de asa ceva, pentru ca nu ii ajunge timpul pentru studierea cuvantului, pentru vizite pastorale la membrii din biserica, pentru marturisiri si pentru rugaciune.
    Dar mai nou sunt o serie de ”pastori moderni” pastori blogisti, care dimineata nu se mai roaga, ci isi beau cafeluta in tihna, studiind barfele de pe bloguri.
    Sunt cativa si penticostali, dar cei mai multi baptisti… se vede dupa numarul de bloguri personale. Daca nu ai blog, nu mai esti in randul pastorilor moderni… nu mai esti la zi cu ce se intampla !
    Aceasta trupa de pastori ar trebui exclusa din Uniunea Baptista si din Cultul Penticostal.
    Pentru ca sa scapati de aceasta ispita a blogurilor, v-as propune sa declarati ”post tehnic”. Ati auzit vreodata de post tehnic ? Da este tot o abtinere de la ceva care te ispiteste si de la care nu te poti abtine. Abstinenta de a nu mai scrie articole pe blog despre fratii vostri in Hristos. Daca ai ceva impotriva fratelui tau ”Iosif Ton” sau cum s-ar numi el ”Cristian Barbosu” sau oricare altul, incepe prin a implini versetul din Matei cap. 18. vers. 15 ”Daca fratele tau a pacatuit impotriva ta, du-te si mustra-l intre tine si el singur. Daca te asculta, ai castigat pe fratele tau”
    Domnule Pastor Daniel Chiu – cand ai facut acest lucru ultima data ?
    Dar inainte ca sa scrii despre fratele Iosif Ton, ai implinit acest verset ? Sau acest verset este doar pentru membri de rand ? pentru pastori nu este valabil ?
    Pentru ca sa ti sa stearga acest pacat de blasfemie, trebuie sa contactezi pe toti administratorii de bloguri pe care apare aceasta blasfemie, sa-i rogi sa o stearga, apoi sa-l cauti pe fratele Iosif Ton si sa-i ceri iertare pentru tot ce ai facut impotriva lui. Numai asa vei mai primi iertare.
    Sa stii ca degeaba urci pe la anvoane si mai predici, lucrarea ta este o lucrare de paie, care va arde ca miristea, iar pe tine te vor cuprinde flacarile. Faptele Apostolilor cap. 8. vers. 22 ”Pocaieste-te dar, de aceasta rautate a ta si roaga-te Domnului sa ti se ierte gandul acesta al inimii tale, daca este cu putinta. Mai citeste si Apocalipsa. cap. 2. vers. 5 – ”Adu-ti, dar, aminte de unde ai cazut; pocaieste-te si intoarce-te la faptele tale dintai. Altfel voi veni la tine si-ti voi lua sfesnicul din locul lui, daca nu te pocaiesti.
    Ai inteles vreodata ce semnificatie are acest verset ? ”iti voi lua sfesnicul din locul lui ?”
    Daca vei reusi sa faci acest lucru, ajuta-i apoi si pe fratii/colegii tai de slujba Daniel Branzai, Paul Negrut, Marius Cruceru, Paul, Dan si altii asemenea lor, care practica acelasi pacat al blasfemiei si a barfei impotriva fratilor lor in Hristos, ca sa-i scoti si pe ei din Iad !
    Domnul sa va ajute sa va redresati din alunecarea aceasta !

  59. Daniel Chiu, frate!
    Si eu am facut pacate mari in trecut si nu cunosc unul sa nu le fi facut. I-ai luat locul parasului si bombardati cu exagerari si opinii proprii pe un frate care imbraca neprihanirea lui Hristos. I-a seama la tine sa nu cazi, si multumeste-i Domnului pt harul de a se folosi de noi asa nenorociti si pacatosi cum suntem.
    Ce e cu articolul asta pe un site crestin? M-ati intristat de moarte, cum sa ne vorbim de rau fratii nostri pentru care a murit Hristos si apoi sa mai si laudam initiativa.
    E o greseala catastrofala, opriti-va in numele Domnului.

  60. Frate Chiu,trezeste-te din somnul dulce
    al amortelii si nu mai arunca sageti otravitoare incoace si-ncolo mai bine cerceteaza Biblia si intreaba-l pe Proorocul Ioiel ce se va intampla in zilele din urma. Duhul Sfant este partea lucrativa a Dumnezeirii. El nu va obosi niciodata din lucrarea Sa. Treziti-va baptistilor,altfel va va varsa din gura Lui!

  61. Daca Daniel Chiu are dreptate ,atunci se pare ca acest strigat este strigatul unui om care striga in pustia mirajelor carismatice ,.

    Personal eu cred ca Daniel are foarte multa dreptate .

Comments are closed.